Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland

Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland
  • Media
  • 18 sep 2018 @ 13:00
  • 15254 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaZakelijkTelevisieproductiePersonalia

Iris Boelhouwer stopt begin november als co-CEO van EndemolShine Nederland. Tegelijk vertrekt ook commercieel directeur Jurian van der Meer. Beide functies worden niet vervangen.

De andere Co-CEO, Boudewijn Beusmans, wordt per 1 november (beider vertrekdatum) benoemd tot CEO van EndemolShine Nederland, naast zijn rol als Chairman Noord-Europa van EndemolShine Group. De functies van Boelhouwer en Van der Meer vervallen omdat hun taken volgens het bedrijf 'onderdeel worden van de kernactiviteiten van EndemolShine Nederland'.

'Geen twee CEO's meer nodig'

Met de aanstelling van beide co-CEO's in oktober 2015 heeft EndemolShine Nederland de keuze gemaakt om focus aan te brengen op de ontwikkeling van formats met internationale potentie en te bouwen aan een intensere samenwerking tussen de verschillende afdelingen en labels. Tevens heeft het bedrijf een succesvolle transitie naar een multiplatform-contentproducent gemaakt. 'Nu dit proces is afgerond, is de organisatie klaar voor een nieuwe toekomst met één CEO', aldus het bedrijf.

'Ik ben Iris dankbaar dat zij de afgelopen drie jaar mijn partner is geweest en het creatieve hart van de organisatie op een bevlogen manier een boost heeft gegeven', zegt Beusmans in een eerste reactie. 'Ik wens haar heel veel succes en geluk voor de toekomst, net als Jurian. Mede dankzij hen staat EndemolShine Nederland nu stevig in haar schoenen met mooie producties, nieuwe titels, strategische cross-mediale partnerships en het online video label EndemolShine Beyond. Wij zijn nu nog beter in staat datgene te doen waar wij goed in zijn: verhalen vertellen die inspireren, raken en verbinden op elk platform en in elk genre.'

'Ik ga de creatieve drive missen'

Iris Boelhouwer, vertrekkend Co-CEO van EndemolShine Nederland: 'Het was een fantastische reis waarin Boudewijn en ik – samen met het hele team – gebouwd hebben aan een bedrijf dat meer dan klaar is voor een gezond bestaan in deze onstuimige markt. Nu EndemolShine Nederland staat waar we het wilden hebben, is het voor mij tijd om een nieuwe stap te maken. Met veel passie en plezier zijn vele mooie formats ontwikkeld en uitgerold; van grote entertainment shows als Big Bounce Battle en The Talent Project tot dramaseries als De 12 van Oldenheim en Lois. Ik ga de creativiteit, inspiratie en drive ongelooflijk missen, maar kijk ook uit naar een nieuwe toekomst.'

Boelhouwer is sinds 2005 werkzaam bij EndemolShine. Eerst in verschillende leidende posities, waaronder uitvoerend producent en creatief directeur van Endemol Nederland. Vervolgens stond zij aan het hoofd van wereldwijde creatieve activiteiten van Endemol als managing director Creative Operations en de laatste drie jaar was zij samen met co-CEO Boudewijn Beusmans verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten en productiebedrijven van EndemolShine.

Jurian van der Meer: 'Trots op Beyond'

Ook Jurian van der Meer verlaat EndemolShine Nederland per 1 november. Deze voormalige managing director van EndemolShine Games in Londen was als commercial director verantwoordelijk voor business-development en sales en heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan de transitie van EndemolShine Nederland naar een multiplatform-contentproducent. Mede dankzij verschillende strategische partnerships is EndemolShine met haar content nu op alle platformen aanwezig. Het crossmediamerk GTST is daar een mooi voorbeeld van.

'Ik kijk met een goed gevoel terug op de afgelopen vier jaar waarin we met elkaar veel hebben bereikt', zegt Van der Meer. 'Ik ben zeer trots op het online video-label Beyond, dat ik samen met Frank de Wit (Head of Beyond) als een start-up in de organisatie heb opgezet en nu klaar is om als zelfstandig label onderdeel te worden van de kernactiviteiten van EndemolShine Nederland. Voor mij een mooi moment om mijn kennis en expertise ergens anders over te brengen.'

De komende periode werken Boelhouwer en Van der Meer samen met Beusmans aan een soepele overgang.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken