Luistercijfers: koplopers verliezen terrein in zomer

Luistercijfers: koplopers verliezen terrein in zomer
  • Media
  • 19 sep 2018 @ 10:29
  • 13350 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnderzoekLuistercijfersBereikRadio

Afgelopen zomer hebben de twee grootste radiozenders (538 en Radio 2) marktaandeel ingeleverd. Enkele runners-up hebben hiervan geprofiteerd, met name Radio 10.

Radio 538 heeft nog altijd het grootste marktaandeel: 11,5 procent. Een maand geleden was dat bij deze meting over de laatste twee maanden nog 12 procent. Radio 2 daalde van 11,5 naar 10,6 procent. Daarna volgen Qmusic (9,4), Sky Radio (9,2) en Radio 10 (8,8, dit was vorige maand nog 8,1 procent). Probleemzender 3FM zakt verder weg: van 2,9 naar 2,6 procent.

Luistertijd: 2:21 uur

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juli/augustus 2018 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.144 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 21 minuten per dag. Het NLO wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek. De volgende rapportage komt beschikbaar op dinsdag 23 oktober 2018.

Stichting NLO bestaat sinds januari 2012 en kent vier participanten: RAB (radio-exploitanten), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media-Adviesbureaus).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken