Mediahuis verpatst GeenStijl aan GeenStijl

Mediahuis verpatst GeenStijl aan GeenStijl
  • Media
  • 12 sep 2018 @ 10:38
  • 13642 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BloggenJournalistiekUitgeversMedia

Mediahuis wil zo graag af van GeenStijl (onderdeel van de aangekochte TMG-boedel) dat de hoofdredactie de website gratis kan overnemen. Videoplatform Dumpert valt buiten de deal.

De hoofdredactie van GeenStijl neemt de website naar verwachting later dit jaar over, zo meldt Villamedia.nl. Daarmee worden hoofdredacteur Marck Burema (beter bekend onder zijn pseudoniem Pritt) en adjunct Bart Nijman de nieuwe eigenaren. Ze zouden zelfs wat geld mee krijgen om de eerste periode te overbruggen.

Mediahuis kritisch

Sinds kritische uitspraken van de Mediahuis-topman Gert Ysebaert was al duidelijk dat GeenStijl in de etalage stond, maar een koper werd niet gevonden. De website is regelmatig in opspraak vanwege de toon en inhoud van de artikelen.

Daarnaast zouden de inkomsten zijn gedaald nadat vorig jaar adverteerders werden opgeroepen de site te boycotten. 

Mediahuis doet geen mededelingen over de verkoop, de GeenStijl-redactie evenmin. Al is Nijman toch een beetje loslippig als Villamedia-hoofdredacteur Dolf Rogmans hem belt. Maar de deal is nog niet rond: 'Ik wil eerst meer zekerheid.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken