Insturen Mercurs 2018 kan nog tot 4 oktober

Insturen Mercurs 2018 kan nog tot 4 oktober
  • Media
  • 3 okt 2018 @ 14:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

De officiële inzendtermijn voor de Mercurs 2018 eindigt aanstaande donderdag. Enkele juryleden uiten alvast hun verwachtingen.‘Print traditioneel? Laten we daar 'ns keihard 'nee' op antwoorden.'

Thomas Hendriks, (senior creative DFFRNT Media): ‘Ik verheug me er ontzettend op om al het moois uit de moderne bladenwereld te kunnen bespreken en beoordelen. Het is een spannende tijd die vraagt om creativiteit en ondernemerszin. En ik zie ernaar uit om iedereen op 13 december bij de uitreiking te zien!’

Jaap Biemans, (artdirector Volkskrant Magazine/Coverjunkie): ‘Ik kijk vooral uit naar die extra stap die creatief gezet kan worden: durven we creatief iets extra’s te doen? Iets bijzonders maken in plaats van ‘gewoon een mooie foto’ op de cover zetten? Durven we de charmante mogelijkheden van papier te benutten en de strijd aan te gaan met online? En hoe creatief zíjn we eigenlijk met online?’

Sjaak Hoogkamer, (hoofdredacteur MarketingTribune): ‘Als jurylid ben ik nieuwsgierig hoe magazinetitels nog meer de digitalisering omarmen. Hoe leggen ze slim de verbinding met hun website en met hun social media? Daarbij zie je dat print langzaam maar zeker retro wordt. Mensen zitten weer graag met een blad op de bank. Hoe verzilveren ze die kansen?’

Robert van den Ham, (content director De Ondernemer): ‘Print traditioneel? Laten we daar 'ns keihard 'nee' op antwoorden. Gedurfde invalshoeken, onderscheidende vormgeving, out-of-the-box samenwerkingen, het perfecte een-tweetje met alles wat digitaal is, kom maar op. De Mercurs zijn er ook om te laten zien wat je allemaal anders hebt gedaan dan vorig jaar.’

Media in Motion

Donderdagavond 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018 in Theater DeLaMar. Het thema dit jaar is Media in Motion en zet de huidige veranderingen in de branche volop in de spotlights. Magazine media spelen continu in op de wensen van de consument en de veranderende eisen die adverteerders stellen. Het magazinemerk verschijnt in alsmaar nieuwe vormen op verschillende platforms. Dit zet ook de Mercurs in beweging, kortom: Media in Motion.

De Mercur Introductie van het Jaar is een nieuwe categorie. Zowel zelfstandige (print of online) magazinemerken als extensies en spin-offs van bestaande magazinemerken die in het afgelopen jaar zijn geïntroduceerd, komen in aanmerking voor deze Mercur. Ingestuurd kunnen worden: nieuwe magazines (in alle vormen), specials, events, apps, e-commerce en andere introducties.

Partnership

Ook nieuw is de Mercur Partnership van het Jaar: bestemd voor succesvolle commerciële samenwerkingen. Denk hierbij aan partnerships tussen een uitgeverij/magazinemerk met een mediabureau of adverteerder of tussen uitgeverijen/mediamerken onderling.

Insturen nog tot 4 oktober

Heeft jouw magazinemerk een bijzondere prestatie verricht? De acht categorieën waarvoor vanaf vandaag kan worden ingezonden zijn:

 

Magazinemerk van het Jaar

 

Introductie van het Jaar

 

Artdirection van het Jaar

 

Hoofdredacteur van het Jaar

 

Reportage van het Jaar

 

Cover van het Jaar

 

Partnership van het Jaar

 

Belofte van het Jaar

 

Op 15 november worden de nominaties bekendgemaakt.

 

Klik hier voor de categorieën, criteria en inschrijfformulieren.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken