[onderzoek] 95 procent Britse CMO's wil meer transparantie mediabureaus

[onderzoek]  95 procent Britse CMO's wil meer transparantie mediabureaus
  • Media
  • 17 sep 2018 @ 11:42
  • 9290 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • OnderzoekCrossmedia

Uit onafhankelijk onderzoek onder 150 grote merken in Groot Brittannië blijkt dat 95% van de CMO’s ontevreden is over de mate van transparantie die hun mediabureau biedt.

Bovendien is het merendeel van de onderzochte merken van plan om hun huidige digitale-, advertentie- of mediabureau in te ruilen voor een 'onafhankelijke partij'.

De meest opvallende resultaten zijn:

* 86% van CMO’s zijn bezorgd dat hun huidige mediabureau onvoldoende transparantie geeft over hun resultaten
* Vrijwel alle merken geven toe dat ze overwegen een ander bureau te kiezen voor hun digitale marketing in 2018/2019
* Meer dan 50% van de CMO’s geeft de voorkeur aan een onafhankelijk mediabureau voor hun digitale marketing


De Bond van Adverteerders (BVA) lanceerde onlangs de 8 basisprincipes die voor meer transparantie moeten gaan zorgen:

1. Zero tolerance ten aanzien van advertentiefraude.
2. 100% Brand safety.
3. Minimum standaarden voor viewability.
4. Transparantie in de digitale supply chain.
5. Third-party verificatie en meting als minimumvereiste.
6. Aanpakken van walled garden problemen.
7. Verbetering transparantie van data.
8. Gebruikerservaring verbeteren.

Dit zegt de WFA erover. Klik hier voor het volledige Britse rapport over transparantie van mediabureaus.
(PvWK, bronnen: BVA en Ad Tech Daily)

Foto: Elijah O'Donell/Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken