Ook RTL stopt met bureaucommissie

Ook RTL stopt met bureaucommissie
  • Media
  • 11 sep 2018 @ 10:28
  • 16996 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online advertisingTelevisieReclameSales

RTL schaft een jaar na concurrent Ster dat al deed ook de bureaucommissie af. Dat meldt het mediabedrijf in een bericht aan zakenrelaties. 'Dit is een wens van veel klanten.'

Het gerucht dat RTL qua kortingen de Ster zou volgen, zong al rond in de markt. Frank Volmer (Ster) nam exact een jaar geleden het voortouw (zie dit interview). Nu beide grote spelers om zijn ligt het in de lijn der verwachtingen dat bureaucommissies binnenkort helemaal in de ban gaan bij alle marktpartijen.

'Graag wil ik u op de hoogte stellen dat RTL Nederland besloten heeft om met ingang van 1 januari 2019 de bureaucommissie af te schaffen voor al onze media', meldt CCO Ton Rozestraten van RTL Nederland. 'De verrekening van de bureaucommissie en de daaraan gekoppelde nettoprijzen worden in overleg met adverteerder en mediabureau vastgesteld. Op deze manier kunnen we onze adverteerders een transparanter prijsaanbod aanbieden. Daarnaast is deze beslissing in lijn met de ontwikkelingen binnen de (internationale) markt en de wens van veel klanten.'

Rozestraten: 'We zijn ons ervan bewust dat dit besluit impact heeft op uw bedrijfsvoering. Met deze brief willen we u daarom tijdig informeren, zodat de diverse systemen en contracten hierop kunnen worden aangepast.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken