Renault en RTL vervolgen samenwerking Extreme Roadtrip

Renault en RTL vervolgen samenwerking Extreme Roadtrip
  • Media
  • 6 sep 2018 @ 10:27
  • 13835 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Televisie

Vanaf zaterdag 8 september start het derde seizoen van het speciaal voor Renault ontwikkelde multiscreen format ‘Extreme Roadtrip’. Na twee succesvolle eerdere seizoenen vervolgen Renault en RTL hun samenwerking om de awareness rondom de Renault Captur en Kadjar te vergroten.

In deze reeks is het de beurt aan JayJay Boske, Victoria Koblenko, Tim Coronel en Jalou Langeree om een buitengewone roadtrip met elkaar te maken. Het format is te zien bij RTL 7, op het YouTube-kanaal van DAY1 Lifestyle en op extremeroadtrip.nl. De productie is in handen van Towel Media. Het content partnership is tot stand gekomen in samenwerking met OMD, Mediacontenthouse en Dorst & Lesser.

Dakar

De vier hosts treden in de voetsporen van de deelnemers van Parijs – Dakar Rally: de zwaarste race ter wereld. In een Renault Captur en Kadjar gaan de hosts in teams van twee de strijd met elkaar aan. Een race van meer dan 7000 kilometer verdeeld over tien etappes die hen door de ruigste gebieden van de wereld zal leiden. Renault is met de Captur en Kadjar, de 'crossovers' van Renault, de bindende factor die de hosts overal naartoe brengt. Via het 360-graden content partnership claimt Renault opnieuw het extreme sports domein en creëert hiermee een stoer en sportief imago.

Geintegreerd

Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie Renault: ‘De SUV-range van Renault, de Renault Captur en Kadjar, staan voor ‘Take the alternative road’. Dit verhaal willen we vanuit Renault cross channel vertellen en visueel aantrekkelijk over de bühne brengen. RTL biedt als publisher de mogelijkheid dit zowel op TV, in video, op social en via performance campagnes volledig geïntegreerd te doen. Daarnaast is de infrastructuur van RTL matuur en kan een 360 contentstrategie data based geïmplementeerd en geoptimaliseerd worden tijdens de campagneperiode waardoor interactie, retargeting en conversie direct gevolgd kan worden en er maximaal rendement uit deze storytelling gehaald kan worden.’

Vanaf zaterdag 8 september is de strijd wekelijks in tien afleveringen om 18.00 uur te zien bij RTL 7 en vanaf 11.00 uur op het YouTube-kanaal van DAY1 Lifestyle en op extremeroadtrip.nl. Zondag 16 september om 18.00 uur is de herhaling bij RTL 5.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken