Rob Kolkman nieuwe CEO Sanoma Nederland

Rob Kolkman nieuwe CEO Sanoma Nederland
  • Media
  • 6 sep 2018 @ 09:19
  • 16531 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaUitgeversTijdschriftenPersonalia

Sanoma heeft een vervanger gevonden voor de opgestapte Nederlandse topman Marc Duijndam. Rob Kolkman start begin januari 2019 start als CEO van Sanoma Media Netherlands.

Kolkman rapporteert in zijn nieuwe rol aan Susan Duinhoven, President en CEO van Sanoma Corporation. Zij is nu nog de interim-topvrouw voor Nederland en blijft dat ook tot Kolkmans aanstelling.

Rob Kolkman (45) komt van Reed Business Information (RBI), onderdeel van de RELX Group, een wereldwijde leverancier van informatie en data-analyses. Rob heeft meerdere senior managementposities vervuld binnen RELX en is op dit moment Group Managing Director voor RBI. Daarvoor was hij CEO bij RBI in Nederland, waar hij eindverantwoordelijk was voor een groot aantal online dataoplossingen en publicaties, waaronder Elsevier Weekblad en Landleven.

Kolkman: 'Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80% van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.'

Susan Duinhoven, President en CEO van Sanoma Corporation: 'Rob is een zeer ervaren en gewaardeerde topman met een indrukwekkende carrière in zowel Nederland als het buitenland. Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt, zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands. Samen zijn zij in staat om onze merken verder crossmediaal uit te bouwen en onze nieuws- en dataorganisatie verder te ontwikkelen waar kleinere acquisities ook een onderdeel van uit zullen maken.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken