Beau grote winnaar bij Televizier-Ring

- Media
- 12 okt 2018 @ 01:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersTelevisieAwardsContent
- 12 okt 2018 @ 01:08
- Redactie Media
Het programma 'Beau Five Days Inside' van RTL4 heeft de Gouden Televizier-Ring gewonnen. RTL-boegbeeld Beau van Erven Dorens werd bovendien uitgeroepen tot beste presentator.
'Beau Five Days Inside' won overtuigend: het programma kreeg 52 procent van de stemmen en liet daarmee 'De Luizenmoeder' en 'Expeditie Robinson' achter zich.
In het programma bezoekt Van Erven Dorens verschillende instellingen in Nederland, zoals een brandwondencentrum, een tbs-kliniek, een hospice en een bejaardentehuis voor verslaafden. Hij zat daar per instelling vijf dagen, om erachter te komen hoe het is om daar te wonen. Van Erven Dorens werd overdag gefilmd, 's avonds en 's nachts schoot hij zelf beelden.
Beste presentatoren en acteurs
Behalve Van Erven Dorens won ook de onvermijdelijke Chantal Janzen de Zilveren Televizier-Ster voor beste presentatrice - haar vierde alweer. Ze won de prijs ten koste van Eva Jinek (KRO-NCRV) en Geraldine Kemper (BNNVARA). Van Ervens Dorens versloeg zijn RTL-collega's Humberto Tan en Johnny de Mol.
Ilse Warringa, bekend als Juf Ank in 'De Luizenmoeder', kreeg de Zilveren Televizier-Ster voor beste acteur/actrice. Vorige week won ze ook al een Gouden Kalf.
Talent, jeugd en digitaal
De Televizier Talent Award ging naar RTL-presentator Kaj Gorgels. Hij versloeg voormalig politiewoordvoerster Ellie Lust en Nienke Plas, die bij RTL het programma 'Zon, zuipen, ziekenhuis' presenteerde.
Het programma 'De Eindmusical' van AvroTros won de Gouden Stuiver voor beste jeugdprogramma. 'Wie is de Mol?!' kreeg de Digital Impact Award, een prijs voor programma's die ook online kijkers goed weten te bereiken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day