Beau grote winnaar bij Televizier-Ring
- Media
- 12 okt 2018 @ 01:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersTelevisieAwardsContent
- 12 okt 2018 @ 01:08
- Redactie Media
Het programma 'Beau Five Days Inside' van RTL4 heeft de Gouden Televizier-Ring gewonnen. RTL-boegbeeld Beau van Erven Dorens werd bovendien uitgeroepen tot beste presentator.
'Beau Five Days Inside' won overtuigend: het programma kreeg 52 procent van de stemmen en liet daarmee 'De Luizenmoeder' en 'Expeditie Robinson' achter zich.
In het programma bezoekt Van Erven Dorens verschillende instellingen in Nederland, zoals een brandwondencentrum, een tbs-kliniek, een hospice en een bejaardentehuis voor verslaafden. Hij zat daar per instelling vijf dagen, om erachter te komen hoe het is om daar te wonen. Van Erven Dorens werd overdag gefilmd, 's avonds en 's nachts schoot hij zelf beelden.
Beste presentatoren en acteurs
Behalve Van Erven Dorens won ook de onvermijdelijke Chantal Janzen de Zilveren Televizier-Ster voor beste presentatrice - haar vierde alweer. Ze won de prijs ten koste van Eva Jinek (KRO-NCRV) en Geraldine Kemper (BNNVARA). Van Ervens Dorens versloeg zijn RTL-collega's Humberto Tan en Johnny de Mol.
Ilse Warringa, bekend als Juf Ank in 'De Luizenmoeder', kreeg de Zilveren Televizier-Ster voor beste acteur/actrice. Vorige week won ze ook al een Gouden Kalf.
Talent, jeugd en digitaal
De Televizier Talent Award ging naar RTL-presentator Kaj Gorgels. Hij versloeg voormalig politiewoordvoerster Ellie Lust en Nienke Plas, die bij RTL het programma 'Zon, zuipen, ziekenhuis' presenteerde.
Het programma 'De Eindmusical' van AvroTros won de Gouden Stuiver voor beste jeugdprogramma. 'Wie is de Mol?!' kreeg de Digital Impact Award, een prijs voor programma's die ook online kijkers goed weten te bereiken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

