Bouwman van Adformatie naar New Skool Media

Bouwman van Adformatie naar New Skool Media
  • Media
  • 23 okt 2018 @ 10:39
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaContentUitgeversPersonalia

Léon Bouwman vertrekt na anderhalf jaar als Chief Content Officer bij Adformatie-uitgever Sijthoff Media. Hij stapt over naar New Skool Media, waar hij per 1 januari aan de slag gaat als uitgever en director Line-/Brand-extensions en Events.

‘Een geweldige uitdaging die op mijn pad kwam, waar ik echt geen nee tegen kon zeggen’, zegt Bouwman (52). Over zijn tijd bij Sijthoff Media: ‘Korter dan ik vooraf had gedacht. Toch hebben we in deze periode veel bereikt: het benoemen van stevige hoofdredacteuren op drie van de vier clusters, de ingrijpende en succesvolle herpositionering van Adformatie, het vernieuwen van de redacties en het herijken van het event- en opleidingenbeleid.’ 

Willem Sijthoff: ‘We vinden het jammer dat Léon vertrekt, maar wensen hem veel succes bij deze mooie nieuwe uitdaging. Voor de samenwerking en de stappen die zijn gezet, bedanken we hem. Er is een nieuwe basis gecreëerd waarop we verder kunnen bouwen.’

Expansie van New Skool Media

Bij New Skool Media zal Bouwman zich bezighouden met de verdere groei van het Special Interest Cluster met daarin marktleidende titels als Delicious, Fiets, Knip en Truckstar. Daarnaast wordt hij eindverantwoordelijk voor de expansie van de zogenoemde ‘line en brand extensions’ en events van de gehele organisatie.

Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: ‘Binnen de strategie van New Skool Media hebben we bepaald dat we fors zullen investeren in verdere groei van onze special interest titels en multimedialisering van ons gehele portfolio. Met Léon halen we de ideale persoon binnen om leiding te geven aan deze groeiambities. Iemand met zijn kwaliteiten, ervaring en marktcontacten gaat New Skool Media helpen een forse stap vooruit te zetten.’

Jarenlang mediaredacteur

Voordat Bouwman bij Sijthoff Media begon, werkte hij bijna zeven jaar bij de FD Mediagroep. Daar zette hij de afdeling FD/BNR Networks op, dat redactionele partner-concepten ontwikkelde als onder meer Wereldveroveraars, Eyeopeners, de BNR Businessclub en FD Circle. Eerder was hij jarenlang mediaredacteur en later hoofdredacteur bij Adformatie, een van de titels uit het huidige Sijthoff-portfolio.

Sijthoff Media is uitgever van onder meer Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect en jonerentitels onder de noemer Young & Connected. New Skool Media is uitgever van een twintigtal special interest-merken, waaronder Fiets, Elsevier Weekblad, BeleggersBelangen, Columbus, KnipMode, Vorsten, Kijk en Delicious.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken