Gaykrant covert voetbal met 'roze' reporter
- Media
- 5 okt 2018 @ 15:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwsmediaJournalistiekMaatschappijVoetbal
- 5 okt 2018 @ 15:09
- Jeroen Mirck
De Gaykrant beschikt voor het eerst over een eigen voetbalverslaggever. Peter Schouten laat vanaf november maandelijks zijn licht schijnen over het thema Voetbal en LHBT+. Onder de naam ‘Hand in Hand’ wil het medium beide werelden bijeen brengen.
De Gaykrant komt met dit nieuws aan de vooravond van een bijzonder voetbalweekend: alle aanvoerders in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en de Eredivisie Vrouwen dragen dit weekend een regenboogband om aandacht te vragen voor diversiteit in het voetbal.
Hans Prummel, hoofdredacteur Gaykrant: 'Wij vinden het een spannende maar tegelijkertijd ook vooruitstrevende stap om voetbal te gaan verslaan. Voetbal is volkssport nummer één. Het is een misverstand dat het niet zou leven onder de LHBTI'ers in ons land. Dus wij willen het de aandacht geven die het verdient, maar wel op onze eigen wijze.'
Verrassende inzichten
Zelf belooft Peter Schouten een eigen kijk op voetbal: 'Wie wedstrijdverslagen verwacht, doet er beter aan om Studio Sport te blijven kijken. Ik zal op mijn eigen originele en creatieve manier aandacht gaan besteden aan voetbal en het dagelijkse leven van LHBTI'ers. Dat gaat verrassende inzichten en verhalen opleveren. Ik hoop van harte dat de deuren van alle betaald voetbalclubs en amateurclubs voor ons open staan.'
De Gaykrant werd opgericht in 1980 en ging failliet in 2013. Medio vorig jaar maakte het homotijdschrift een doorstart als website. De titel valt onder Stichting Gaykrant. Een van het belangrijkste streven is om alle oude edities online beschikbaar te stellen. Het merk is het oudste LHBTI-mediamerk van de Benelux.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing