NPO integreert Spotify in radio-apps
- 16 okt 2018 @ 10:59
- Jeroen Mirck
De radio-apps van de NPO krijgen vandaag een totale make-over. De nadruk ligt vanaf nu meer op interactie en het direct luisteren van radio, met onder meer een integratie van Spotify.
Via de vernieuwde chatfunctie App’je kunnen luisteraars nu persoonlijke gesprekken voeren met dj’s en programmamakers. Muziek die gedraaid wordt op bijvoorbeeld 3FM, Radio 2 of FunX is eenvoudig toe te voegen aan individuele Spotify-lijsten (meteen beschikbaar voor Android; op iOS vanaf volgende week).
De radiostreams zijn voorzien van een handige scrollbalk. Gemakkelijk voor wie het begin van een programma heeft gemist of snel een fragment nog eens wil horen.
Prominente plek voor podcasts
De podcasts van de verschillende zenders, bijvoorbeeld die van Radio 1, hebben een prominente plek. Luisteraars abonneren zich met een druk op de knop op hun favoriete podcasts, die in de apps ook te downloaden zijn en offline kunnen worden beluisterd.
Jurre Bosman, audio-directeur van NPO: 'We zien een toename in het luisteren via smartphones en tablets, want ons publiek wil overal zijn favoriete radiozenders kunnen ontvangen. Onze luisteraars vinden gebruiksgemak en persoonlijk contact met de radiomakers belangrijk en met deze nieuwe apps zetten we daarin een volgende stap.'
De (video)livestreams zijn via Chromecast en Airplay ook op andere apparaten af te spelen.
Gebruikers van de huidige apps van Radio 1, Radio 2, 3FM, Radio 4, Radio 5, FunX, SterrenNL en Radio 2 Soul & Jazz krijgen via een update beschikking over de nieuwe versies. De nieuwe apps worden in de loop van vandaag beschikbaar gesteld via de App Store of Google Play Store.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing