NRC campagne over grote vragen van deze tijd
- Media
- 8 okt 2018 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Dagbladen
- 8 okt 2018 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
NRC is gestart met een serie redactionele artikelen waarin iedere zaterdag gedurende 10 weken een ‘Wat Als’-scenario wordt verkend. In de serie wil NRC vragen over grote wereldwijde ontwikkelingen verkennen.
Er wordt een trend van nu doorgetrokken of uitvergroot om erachter te komen wat de mogelijke wereld van morgen ons kan vertellen over vandaag. De artikelen worden verzameld op nrc.nl/watals. De serie is het onderwerp van een nieuwe door Ceci n’est pas un bureau gemaakte reclamecampagne onder het thema: NRC Denkt door.
In de campagne wordt iedere keer een andere ‘Wat als’-vraag verbeeld. Met Wat als alle insecten morgen verdwijnen en Wat als we elkaar allemaal kunnen verstaan? is de campagne afgetrapt. Andere thema’s die nog zullen volgen zijn onder andere: Wat als het internet uitvalt?, Wat als de zeespiegel 10 meter stijgt? Wat als de euro verdwijnt? Wat als we de democratie afschaffen? Wat als de VS onze vijand worden? Wat als al onze energie schoon is?
De campagne wordt gevoerd op radio, online, in magazines, in de krant zelf en vanaf aanstaande zaterdag ook op TV.
Ceci n’est pas un bureau bedacht 10 verschillende visuele vertalingen die niet alleen voor de campagne worden gebruikt maar ook redactioneel. Iedere vraag is op een eigen manier vormgegeven door artiesten uit de portfolio van agentschap Artbox.
Credits:
Opdrachtgever NRC: Mira Pasveer, Peter Vandermeersch, Stijn Bronzwaer
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Art direction: Martin Cornelissen, Jeroen van Zwam
Copy: Sikko Gerkema
Strategie: Gertjan Hafkamp
Producer: Davide Janssen, Artbox
Artwork: Studio Artbox, Studio Mitsi
Geluid/sound: Jeroen van Gessel, Lab-3
Online: Alion, S&D Interactive media
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing