Ook TMG stopt met online bureaukorting

Ook TMG stopt met online bureaukorting
  • Media
  • 12 okt 2018 @ 09:42
  • 14477 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameDigitaalUitgevers

Na De Persgroep stopt ook Telegraaf Media Groep per 1 januari 2019 met het toepassen van bureaucommissie voor alle online diensten. De vraag is nu wanneer andere uitgevers volgen.

Na de tv-wereld, waar Ster vorig jaar startte met het schrappen van bureaucommissies (onlangs gevolgd door RTL en Talpa), lijken nu ook de printmedia langzaamaan deze kortingen aan banden te leggen. Vorige week hakte De Persgroep al de knoop door om te stoppen met digitale bureaucommissie van 15 procent.

TMG volgt nu dit voorbeeld. Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media, aldus TMG.

'We merken de sterke behoefte hieraan van adverteerders en mediabureaus', zegt commercieel directeur Harm van Veldhuizen van TMG. 'Met deze maatregel willen we de vergelijkbaarheid in de markt voor digitale advertentie proposities bevorderen. De gevolgen van deze verandering worden uiteraard in goed overleg afgestemd met onze klanten.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken