Persgroep hervormt management en koppelt Nederland aan België

Persgroep hervormt management en koppelt Nederland aan België
  • Media
  • 9 okt 2018 @ 11:01
  • 10288 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • UitgeversJournalistiekMediaNieuwsmedia

De Persgroep past zijn managementstructuur aan en installeert een België/Nederland-organisatie ('BeNe') om intensiever te gaan samenwerken tussen beide landen. Dit doet het mediabedrijf om de digitale transformatie te versnellen.

De nieuwe BeNe-organisatie wordt geleid door Erik Roddenhof, de huidige CEO van Persgroep Nederland. De BeNe-organisatie zal uit vier onderdelen bestaan:

  1. De Persgroep Publishing/Medialaan dat voortaan wordt geleid door Kris Vervaet (CEO) en Dirk Lodewyckx als CMO en COO van de audiovisuele activiteiten. De directie blijft verder ongewijzigd met uitzondering van Erwin Deckers die Chief Creative Officer (CCO) wordt binnen de BeNe-directie.
  2. Persgroep Nederland blijft onder leiding van CEO Erik Roddenhof.
  3. Persgroep Online Services: de online services van België (Vacature, Spaargids, mijnenergie en Livios) en Nederland (Nationale Vacaturebank, Tweakers, Intermediair en Autotrack), alsook de Belgische telco-activiteiten (Mobile Vikings en JIM Mobile) worden ondergebracht in een aparte poot en krijgen dus een aparte focus. Een nieuwe CEO voor deze organisatie wordt gezocht.
  4. ICT valt onder de leiding van de CIO. 

Erik Roddenhof, de kersverse CEO van De Persgroep BeNe: 'Samen hebben we de middelen om belangrijke investeringen te doen in de ontwikkeling van digitale platformen die in beide landen bruikbaar zijn. Ook in journalistiek, audio, online video, marketing, advertising en online services kunnen we elkaar substantieel versterken.'

Christian Van Thillo, Group CEO van De Persgroep, die onlang nog de publieke omroep aanviel: 'Onze strategie is in grote mate gericht op de digitale transformatie van onze media. Het gaat in de eerste plaats over de convergentie van woord, beeld, video en audio, maar ook over data, toptechnologie en een totaal nieuwe manier om onze adverteerders te bedienen. We hebben vastgesteld dat onze bedrijven in België en Nederland intensiever moeten samenwerken om deze transformatie te realiseren. Media zijn cultureel sterk verankerd en precies daarom is het essentieel om sterke lokale directies te hebben, maar de digitale ontwikkeling en de concurrentie tegen de globale spelers vragen dan weer om schaal en krachtenbundeling over de grenzen heen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken