Peter de Mönnink wordt CEO van Talpa Network
- Media
- 26 okt 2018 @ 12:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkTelevisieMedia
- 26 okt 2018 @ 12:20
- Jeroen Mirck
Peter de Mönnink wordt de nieuwe CEO van Talpa Network. Hij volgt Pim Schmitz op, die samen met eigenaar John de Mol in de nieuw gevormde Raad van Commissarissen gaat zitten. De Mönnink wordt in korte tijd steeds machtiger in medialand.
Deze wisseling aan de top komt voort uit een wijziging in de organisatiestructuur van het management van Talpa Network, waarbij behalve een Raad van Commissarissen ook een Raad van Bestuur is opgericht.
In de Raad van Bestuur zit naast De Mönnink ook Barry Masclee, in de functie van COO. De huidige CFO Shashi Baboeram Panday heeft ervoor gekozen om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media. Het vervullen van de CFO-posities in beide bedrijven bleek praktisch niet langer mogelijk. Hij blijft wel verantwoordelijk tot er een plaatsvervanger is gevonden. Al deze wijzigingen gaan per direct in.
De carrière van Peter de Mönnink
Peter de Mönnink is letterlijk en figuurlijk een luide stem in het Nederlandse medialandschap. Na Sanoma Nederland te hebben gereorganiseerd deed hij aanvankelijk dochterbedrijf SBS Broadcasting er 'even' bij. Hij werd ook verantwoordelijk voor de overdracht van dit tv-bedrijf na de overname door John de Mol. Die nam De Mönnink mee en maakte hem topman van SBS binnen de nieuwe constructie. Als CEO van Talpa TV en Talp Media Solutions werd hij ook Chief Commercial Officer binnen het moederbedrijf Talpa Network. Nu is hij daarvan dus zelfs de CEO.
Het nieuwe Nederlandse mediabedrijf Talpa Network werd in november 2017 gelanceerd en is in minder dan een jaar tijd fors gegroeid. Met events, radio, tv, digital, social en e-commerce heeft Talpa Network alles in huis om de strijd aan te gaan met concurrenten die al lang niet meer alleen Nederlands zijn, zoals oprichter John de Mol bij de lancering betoogde. Tegenover de Amerikaanse en Chinese spelers in het medialandschap zet Talpa Network een innovatief, energiek en ondernemend bedrijf dat zich onderscheidt met lokale content, voor iedereen in Nederland.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing