RTL en Persgroep gaan content delen
- Media
- 11 okt 2018 @ 15:15
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Branded contentOnline advertisingTelevisieUitgeversOnline
- 11 okt 2018 @ 15:15
- Jeroen Mirck
De Persgroep en RTL Nederland maken vandaag bekend dat zij een overeenkomst sluiten voor drie jaar, gericht op gezamenlijke content, partnerships en ad-sales.
De strategische alliantie behelst de volgende gebieden: het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve branded content partnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display-advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de video-advertenties door RTL.
Vorige week werd al bekend dat RTL een partnership aangaat met Qmusic, het radiomerk van de Persgroep. Deze basis wordt nu op meer vlakken verbreed. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van De Persgroep gaan samen bouwen aan verschillende domeinen. De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk, waarna later meerdere domeinen volgen. Het gaat om zowel het delen van bestaande content als het samen ontwikkelen van nieuwe formats.
Crossmediale partnerships
Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en De Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders om brede crossmediale campagnes tot stand te brengen. Hierbij wordt de ontwikkeling en distributie van online video als zeer kansrijk gezien.
Doordat beide partijen hun digitale salesplatformen koppelen, wordt data verkregen en gedeeld om nog beter in te kunnen spelen op de behoefte van de consument. Hierdoor wordt de individuele digitale expertise van beide partijen optimaal benut.
'Lokale samenwerking is de toekomst'
Sven Sauve, CEO van RTL Nederland: 'Dit is het bewijs dat we niet alleen praten over samenwerken, maar het ook echt doen. Samenwerking tussen sterke lokale merken is de toekomst. Niet alleen om te groeien in expertise, creativiteit en reikwijdte, maar vooral ook om Nederlandse kijkers en bezoekers een rijkere en relevantere ervaring te bieden.'
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep: 'Deze samenwerking is gebouwd op kracht. Wij hebben allebei sterke merken met grote digitale ambities. Gezien de ontwikkelingen op de markt is samenwerken logisch en wenselijk. Dat doen wij al langer en zullen wij ook blijven doen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing