Betaaldienst Apple Pay beschikbaar in België: betalen met iPhone of horloge

Betaaldienst Apple Pay beschikbaar in België: betalen met iPhone of horloge
  • Media
  • 29 nov 2018 @ 09:02
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

In België is Apple begonnen met het aanbieden van zijn betaaldienst Apple Pay, in samenwerking met de bank BNP Paribas Fortis. Zo kun je met een iPhone of Apple Watch contactloos betalen bij vrijwel alle winkels waar je ook contactloos met een pasje kan betalen. Een doorbraak.

De bank presenteerde de samenwerking met Apple Pay jongst leden woensdag. Ook is er een Belgische pagina voor Apple Pay beschikbaar op de Apple-site, kijk maar. Hoewel voorlopig alleen klanten van BNP Paribas Fortis gebruik kunnen maken van Apple Pay, volgen er later meer Belgische banken, melden RTL Z en MSN Geldzaken. In Nederland is Apple Pay nog steeds niet beschikbaar. Apple introduceerde de dienst voor het eerst eind 2014. Inmiddels is Apple Pay in de meeste Europese landen operationeel.

Nederland achterblijvertje
RTL Z maakte recent een rondje langs Nederlandse banken, met de vraag waarom Apple Pay hier nog steeds niet werkt. De banken hebben geen duidelijk antwoord op die vraag, zo bleek. Ook het vergelijkbare Google Pay is in Nederland nog niet beschikbaar. Het lijkt om een belangenbotsing te gaan: Apple wil de betalingen graag afhandelen in de cloud via het eigen betaalsysteem. Ook de banken houden het verkeer blijkbaar graag in eigen hand, in Nederland dan. Het lijkt een kwestie van tijd voordat we hier via de pols of ook met de -ook onder marketeers zeer geliefde- iPhone kassaloos kunnen betalen.
(PvWK)

Foto: Jonas Leupe /Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken