Push2Tablet en Blue Flower starten DigiMaQ

Push2Tablet en Blue Flower starten DigiMaQ
  • Media
  • 1 nov 2018 @ 08:59
  • 15064 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalPrintMedia

Blue Flower Holding, de management-BV van Rob Koghee (eigenaar New Skool Media) en digitaal media-distributieplatform Push2tablet starten een joint venture genaamd DigiMaQ. Startklant is Delicious, een titel van New Skool Media.

Deze joint venture wil tijdschriften op een hedendaagse moderne wijze digitaliseren, zodat met name de abonnee van het tijdschrift alle edities van het abonnement op zijn mobiel of tablet kan lezen. Voor alle deelnemende magazines wordt een eigen individuele app ontwikkeld, die op nagenoeg alle mobiele devices gelezen kan worden. De abonnee kan daarin eenvoudig door alle edities, die worden thuisbezorgd, zoeken en daarin desgewenst eigen knipsels opslaan.

Delicious als launching partner

Het bedrijf tracht zowel nationaal als internationaal uitgevers te interesseren om van deze applicatie gebruik te gaan maken. Delicious, een van de New Skool Media-titels, zal volgende week het spits afbijten als launching partner.

Rob Koghee: ‘In onze filosofie kan het niet zo zijn, dat abonnees van tijdschriften anno 2018 hun magazine naast de papieren uitgave, niet ook via een mobiele telefoon of tablet kunnen lezen. De verwachting is, dat daarmee de abonnementsduur van het betreffende tijdschrift wordt verlengd. Wij pogen uitgevers een platform te bieden, die deze stap eenvoudig, snel en betaalbaar mogelijk maakt.’

Wat zijn Blue Flower en Push2Tablet?

Rob Koghee richtte samen met Cor Jan Willig in 2014 New Skool Media op vanuit een buy-out van 19 titels van Sanoma Media. Later werden daar onder meer Columbus Travel, Beleggers Belangen en Elsevier Weekblad aan toegevoegd. Koghee heeft met 32 jaar ruime werkervaring in het uitgeefvak en was voorheen onder meer werkzaam voor WPG Uitgevers en IDG Nederland.

Push2Tablet is ontwikkelaar en eigenaar van het gelijknamige digitale distributieplatform voor het distribueren van tijdschriften, (les)boeken, luisterboeken, cursusmateriaal en dergelijke, in diverse formaten waaronder PDF, ePub3, RePub en audio. Dit is te raadplegen via apps (IOS, Android) als ook online. Push2Tablet doet dit voor diverse partijen waaronder vele uitgeverijen en de Consumentenbond. het bedrijf is tevens bedenker en ontwikkelaar van 'All You Can Read'-concepten als Leeslounge, en educatieve toepassingen als bijvoorbeeld App4learning voor The Learning Network (Van Dijk Educatie) en MyCourseDocs (voor opleiders).

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken