Reed Business verkoopt landbouw-titels aan Misset
- Media
- 15 nov 2018 @ 23:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkJournalistiekTijdschriftenUitgevers
- 15 nov 2018 @ 23:07
- Jeroen Mirck
Uitgeverij Reed Business, onderdeel van RELX Group, verkoopt zijn complete agrarische media-portfolio aan de nieuwe speler Doorakkeren BV, die het gaat onderbrengen bij Misset Uitgeverij.
De overname gaat onder meer over de grote vaktitels Boerderij en Groenten & Fruit. Toch raakt Reed Business er niet geheel van af, want het bedrijf is minderheidsaandeelhouder in Misset Uitgeverij. Dat maakt de deal op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.
Doorakkeren BV is een joint venture van de media-ondernemers Derk Haank, Cor Jan Willig and Luc van Os, speciaal opgericht om de agrarische portfolio van Reed Business over te nemen. Haank was zelf ooit uitgever van Reed Business, de andere twee kompanen zwaaien de scepter bij de tijdschriftuitgevers New Skool Media en Hearst Netherlands.
Strategische keuze
Het besluit van Reed Business om deze titels af te stoten pas in de strategische koers van de uitgeverij om te focusen op zijn data- en analytics-business.
Alle betrokken 140 medewerkers treden in dienst bij Misset Uitgeverij. In het portfolio bevinden zich de titels Boerderij, Boerderij Vandaag, Pluimveehouderij, Groenten & Fruit, Trekker, Traktorpool, Future Farming, All About Feed, Dairy Global, Pig Progress, Poultry World en de sales- en marketingactiviteiten voor Dacom, een bedrijf dat data-adviesdiensten levert aan landbouwbedrijven.
Foto: Jeroen Mirck (Flickr/CC)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Misset
- overname
- RELX Group
- vakbladen
- Doorakkeren
- Boerderij
- uitgeverij
- Groenten & Fruit
- Reed Business
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- Warc Media 100: 'Gebruik van... 19-03-2024
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing