Urgenda koopt duurzaam GTST-personage
- Media
- 14 nov 2018 @ 10:51
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOEndorsementStorytellingTelevisie
- 14 nov 2018 @ 10:51
- Jeroen Mirck
Urgenda heeft een opmerkelijke methode om duurzaamheid op de kaart te zetten: de milieustichting heeft een duurzaam personage 'gekocht' in RTL-serie Goede Tijden, Slechte Tijden.
Ditmaal dus geen product-placement van Heineken, Apple of Sportlife, maar een ingekochte duurzame manier van denken. Het milieuvriendelijk personage is 'mede mogelijk gemaakt door Urgenda'.
Het gaat om Flo Wagenaar, gespeeld door de 30-jarige acteur Roel Dirven. Dit personage studeert aardwetenschappen en ontwikkelt een romance met personage Lucas Sanders (Ferry Doedens). Om indruk te maken op Flo ketent Lucas zich bijvoorbeeld vast aan een boom die zou moeten wijken voor een parkeerplaats.
Rechtszaak tegen de staat
Urgenda is trouwens niet per se een organisatie die zich aan bomen vastketent. De stichting is vooral bekend door de gewonnen rechtszaak tegen de staat, die meer zou moeten doen om het klimaat te redden.
Urgenda heeft overigens niet het script geschreven. Die veranrtwoordelijkheid blijft gewoon bij RTL liggen. 'We werken wel vaker samen met andere partijen', zegt een woordvoerder van RTL tegen Het Parool. 'Bijvoorbeeld met Lidl, of met We Fashion. Het personage Flo Wagenaar is gewoon door ons gecast en blijft ook bij de serie als de samenwerking met Urgenda afloopt.'
Hoeveel Urgenda heeft betaald voor de samenwerking, wil RTL niet zeggen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- acteur
- RTL
- duurzaam
- endorsement
- GTST
- Urgenda
- personage
- milieu
- Goede Tijden Slechte Tijden
- Roel Dirven
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing