Urgenda koopt duurzaam GTST-personage

Urgenda koopt duurzaam GTST-personage
  • Media
  • 14 nov 2018 @ 10:51
  • 16248 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MVOEndorsementStorytellingTelevisie

Urgenda heeft een opmerkelijke methode om duurzaamheid op de kaart te zetten: de milieustichting heeft een duurzaam personage 'gekocht' in RTL-serie Goede Tijden, Slechte Tijden.

Ditmaal dus geen product-placement van Heineken, Apple of ​Sportlife, maar een ingekochte duurzame manier van denken. Het milieuvriendelijk personage is 'mede mogelijk gemaakt door Urgenda'. 

Het gaat om Flo Wagenaar, gespeeld door de 30-jarige acteur Roel Dirven. Dit personage studeert aardwetenschappen en ontwikkelt een romance met personage Lucas Sanders (Ferry Doedens). Om indruk te maken op Flo ketent Lucas zich bijvoorbeeld vast aan een boom die zou moeten wijken voor een parkeerplaats.

Rechtszaak tegen de staat

Urgenda is trouwens niet per se een organisatie die zich aan bomen vastketent. De stichting is vooral bekend door de gewonnen rechtszaak tegen de staat, die meer zou moeten doen om het klimaat te redden. 

Urgenda heeft overigens niet het script geschreven. Die veranrtwoordelijkheid blijft gewoon bij RTL liggen. 'We werken wel vaker samen met andere partijen', zegt een woordvoerder van RTL tegen Het Parool. 'Bijvoorbeeld met Lidl, of met We Fashion. Het personage Flo Wagenaar is gewoon door ons gecast en blijft ook bij de serie als de samenwerking met Urgenda afloopt.'

Hoeveel Urgenda heeft betaald voor de samenwerking, wil RTL niet zeggen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken