John de Mol blijft koploper Media100
- Media
- 7 dec 2018 @ 11:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BekroningenCrossmediaMediaJournalistiek
- 7 dec 2018 @ 11:07
- Jeroen Mirck
John de Mol is nog altijd de invloedrijkste persoon in de Nederlandse media. Dat blijkt uit DeMedia100. Voor de achtste keer op rij staat de mediamagnaat op de eerste plaats in de ranglijst.
Net zoals bij het voetbal geldt dat het een sport is met 22 spelers en aan het eind de Duitsers als winnaar, zo weet je bij elke editie van DeMedia100 vooraf één ding zeker: John de Mol staat bovenaan. Zo ook nu weer in de donderdag gepresenteerde lijst van Nederlands MediaNetwerk.
De Mol wordt gevolgd door Arjen Lubach op de tweede plaats en zijn zus Linda de Mol op de derde plek. Daarmee passeert Linda de Mol opnieuw Eva Jinek (vierde) als meest invloedrijke vrouw.
Het blijft natuurlijk een lijst met appels en peren, waarin presentatoren (Matthijs van Nieuwkerk, Edwin Evers) worden afgewisseld door uitgevers (Christian van Thillo, CEO Persgroep), tv-bazen (Sven Sauvé, topman van RTL) en vertegenwoordigers van mediabureaus.
Veelzeggende nieuwkomers
In DeMedia100 staan enkele nieuwkomers, onder wie NU.nl-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman op plek 87. Andere nieuwkomers zijn Eric Smit, medeoprichter van Follow The Money (67e plek) en influencer Yara Michels, sinds kort hoofdredacteur van Linda Meiden (88).
Influencers zijn overigens nog steeds een relatief nieuw fenomeen in DeMedia100. In de editie van 2016 was Enzo Knol de eerste, in 2017 volgde Anna Nooshin en in 2018 Monica Geuze. Nooshin (20e plek), Knol (32) en Geuze (76) staan ook in de editie van 2019. Naast Michels kwam ook Nienke Plas (dit jaar deelnemer van Expeditie Robinson) als influencer de lijst binnen op de 52e plaats.
De Media100 2019
1 (1) | John de Mol (Talpa Network)
2 (2) | Arjen Lubach (VPRO)
3 (6) | Linda de Mol (Mood for Magazines)
4 (3) | Eva Jinek (KRO-NCRV)
5 (5) | Christian van Thillo (De Persgroep)
6 (4) | Matthijs van Nieuwkerk (BNNVARA)
7 (7) | Peter de Mönnink (Talpa Network)
8 (9) | Alexander Klöpping (Blendle)
9 (15) | Jeroen Pauw (BNNVARA)
10 (13) | Edwin Evers (Radio 538)
11 (33) | Sven Sauvé (RTL Nederland)
12 (10) | Chantal Janzen (&C)
13 (8) | Ruud de Langen (Talpa Network, ex-Mindshare)
14 (34) | Willem Albert Bol (De Persgroep)
15 (17) | Jildou van der Bijl (Mood for Magazines)
16 (16) | Johnny De Mol (SBS6)
17 (25) | Victor Knaap (MediaMonks)
18 (18) | Nathalie Peters (IPG Mediabrands)
19 (22) | Eric Kramer (MEC)
20 (19) | Anna Nooshin (influencer)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- lijst
- media
- Arjen Lubach
- Nederlands MediaNetwerk
- Bas Vlugt
- DeMedia100
- rangliijst
- Media 100
- John de Mol
- Linda de Mol
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing