Ster maakt reclame voor zichzelf

Ster maakt reclame voor zichzelf
  • Media
  • 4 dec 2018 @ 11:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Ster start vandaag een nieuwe campagne waarmee de verkoper van reclame bij de publieke omroep de deur openzet voor nieuwe klanten. Met de vraag “Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?” laat Ster zien dat het miljoenenpubliek van de NPO toegankelijk is voor alle bedrijven.

Ster heeft sinds januari dit jaar een nieuw prijsbeleid met vaste, vooraf inzichtelijke prijzen. Daarmee is Ster relatief goedkoper, toegankelijker en aantrekkelijker voor nieuwe klanten met vaak lagere mediabudgetten. Dat is ook terug te zien in de cijfers: de instroom van nieuwe klanten is sinds begin dit jaar fors gestegen.

Algemeen directeur Frank Volmer: ‘Uit onderzoek onder potentiële klanten blijkt dat er veel interesse is in ons nieuwe prijsbeleid. Echter, men kent ons en ons aanbod onvoldoende, met name op online gebied. Ook denken veel bedrijven dat Ster “te duur” is. Onterecht. Want als ze de prijzen van ons aanbod horen, zijn ze aangenaam verrast. Dat is ook de reden om concrete vanaf-prijzen te noemen in de campagne.’

Bereik

Van alle exploitanten van Nederland biedt Ster naar eigen zeggen met de reclamemogelijkheden op tv, radio en online bij de publieke omroep veruit het grootste bereik. Volmer: ‘Zo bereik je met Ster per week 12 miljoen Nederlanders via tv, 5,8 miljoen via radio en 4,1 miljoen online. Uit Ster-onderzoek blijkt dat bereik dé bepalende factor is om te kiezen voor een exploitant. Daar komt bij dat de programma’s van de publieke omroep goed gewaardeerd worden en als betrouwbaar worden gezien. Dat heeft óók effect op de campagnes van onze klanten. Hoe beter het programma of content, hoe groter de impact op de communicatiedoelstellingen.’

Campagne

Ster start vandaag met radiocommercials en banners op de eigen zenders en sites. Vanaf volgend jaar wordt de campagne uitgebreid met andere middelen en kanalen. Voor de creatie van de campagne werkte Ster samen met reclamebureau Roorda.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken