Volkskrant stopt met Sir Edmund

Volkskrant stopt met Sir Edmund
  • Media
  • 3 dec 2018 @ 00:12
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintUitgeversJournalistiekDagbladen

De Volkskrant stopt per 1 maart met het zaterdagmagazine Sir Edmund. Aanleiding zijn stijgende kosten voor het drukken van twee aparte magazines bij de weekendkrant.

Het stopzetten van Sir Edmund gebeurt op verzoek van de uitgever, meldt hoofdredacteur Philippe Remarque tegen Villamedia.nl. De reden volgens hem: 'Omdat twee magazines bij de zaterdagkrant de distributie enorm bemoeilijkt en de kosten daarvan flink aan het stijgen zijn.'

Sir Edmund verscheen voor het eerst in februari 2014, als wekelijkse bijlage over boeken en wetenschap. Vanaf 1 maart gaat de Volkskrant-redactie de secties Wetenschap en Boeken samen uitgeven uitgeven op tabloid-formaat. Ook wordt Volkskrant Magazine dikker.

De vorm verandert, maar de lezer krijgt inhoudelijk en qua omvang hetzelfde als voorheen, zo luidt de boodschap van Remarque. De komende tijd gaat hij de lezers informeren. De aanpassing kost geen ontslagen of freelance-opdrachten.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken