BNR en Quest starten samen podcast

BNR en Quest starten samen podcast
  • Media
  • 8 jan 2019 @ 13:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentRadioMedia

Quest en BNR Nieuwsradio zijn samen een nieuwe podcast gestart: BNR Questcast. Hierin gaan presentator Robin Rotman (BNR) en co-host Frank Beijen (Quest) elke twee weken op zoek naar wetenschappelijke antwoorden op de meest intrigerende vragen. Dat doen ze samen met wetenschappers.

‘Dankzij deze podcast kun je Quest niet alleen bekijken op papier en op internet, maar ook beluisteren’, zegt Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest. De eerste aflevering gaat over de vraag: moet de mens naar Mars? Met gasten Joost Carpay, programmamanager bij ESA, en Sebastiaan de Vet, planeetonderzoeker bij Naturalis, wordt besproken wat we op Mars zouden kunnen doen en welke obstakels er nog zijn om zelf naar Mars te reizen.

Monogaam of niet?

Voor wie na één aflevering meer wil horen, is er meteen goed nieuws: aflevering twee staat ook al online. Die aflevering gaat over de vraag of de mens een monogaam dier is. (Voor wie het antwoord wil weten: volgens gedragsbioloog Liesbeth Sterck (Universiteit Utrecht) zijn we inderdaad een monogame diersoort. 'Maar dat we af en toe vreemdgaan hoort daar gewoon bij.')

Quest is het grootste populair-wetenschappelijke tijdschrift van Nederland. Op 13 december 2018 won het voor de tweede keer de grootste tijdschriftprijs van Nederland: Mercur Magazinemerk van het Jaar. BNR Nieuwsradio is de radiozender voor zakelijk Nederland. BNR maakt tientallen podcasts, waaronder de dagelijkse nieuwspodcast Newsroom samen met Het Financiële Dagblad.

Volg BNR Questcast op Quest.nl/podcast, of via BNR.nl, Spotify en iTunes.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken