RTL koopt All Together Now van EndemolShine
- Media
- 29 jan 2019 @ 10:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekTelevisieConcept
- 29 jan 2019 @ 10:27
- Jeroen Mirck
EndemolShine Nederland heeft het tv-format All Together Now verkocht aan RTL. Na succes in onder meer Engeland, Frankrijk, Duitsland, Brazilië en Denemarken komt de muzikale hitshow - te zien in twaalf landen - dit voorjaar naar Nederland.
All Together Now wordt gepresenteerd door Chantal Janzen en is vanaf vrijdagavond 3 mei prime time te zien bij RTL 4.
In het muziekprogramma draait het niet alleen om de beste stem, maar ook om het beste optreden. De deelnemers treden op voor honderd muziekprofessionals, aangevoerd door Jamai Loman. Zij moeten ervoor zorgen dat zoveel mogelijk van ‘de 100’ opstaan en uit volle borst meezingen. Het aantal meezingers en swingers bepaalt hoe goed de deelnemer heeft gepresteerd. Degene met de hoogste score is de winnaar van de aflevering.
Honderd muziekprofessionals
Zangers - solo, duo’s of als groep - van alle leeftijden, afkomstig uit het hele land, maken hun opwachting voor een kritisch publiek. Het publiek bestaat uit 100 zorgvuldig geselecteerde muziekprofessionals die gezamenlijk beslissen over het lot van iedere kandidaat. ‘De 100’ zijn vocalisten en entertainers uit alle takken van de muziek business. Van rappers en een swingende koordirigent tot een operazangeres met ruime staat van dienst. Stuk voor stuk artiesten met grote stemmen en sprekende persoonlijkheden, die de kandidaten voorzien van goudeerlijk commentaar en recht uit het hart.
All Together Now is een zangwedstrijd waarin alle muziekstijlen voorbij komen, van hedendaagse pop- en rock-hits tot discoknallers en musical klassiekers. In elke aflevering is de grote vraag: Wie verovert het podium en laat ‘de 100’ opstaan en meezingen?
Hub van expertise
De opnames voor de zevendelige reeks gaan in april van start in EndemolShine’s studio in Amsterdam. Aansluitend produceert EndemolShine Nederland in diezelfde studio de All Together Now-serie samen met haar Duitse collega’s voor RTL in Duitsland.
Door middel van een hub-concept - waarbij verschillende expertises uit verschillende landen samenwerken aan hetzelfde creatieproces van een format - wordt de ontwikkeling versneld en tegelijkertijd een kwalitatief hoogstaande uitvoering gegarandeerd. Eerder gebeurde dat bij The Wall en Big Bounce Battle wat het resultaat was van een nauwe samenwerking tussen Duitsland, Polen, Nederland en nu ook Frankrijk en de VS.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing