Ngage Media pimpt winkelpassage met ambient-effect

Ngage Media pimpt winkelpassage met ambient-effect
  • Media
  • 26 jan 2019 @ 13:49
  • 12895 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalWinkelenOutdoorReclame

Wat er allemaal kan met een digitaal scherm, is sinds een week te zien in De Passage aan de Grote Marktstraat te Den Haag. De gevel van deze oudste winkelpassage van Nederland is door Ngage Media voorzien van een dubbelzijdig scherm met ambient-effect.

Door deze innovatieve toepassing - naar een idee van UN Studio - is het mogelijk content zichtbaar te maken op een door licht omringde gevel van tweemaal ruim 65 vierkante meter. De diversiteit van de content, in combinatie met deze futuristische toepassing, biedt een extra dimensie aan de beleving aan de bezoekers van de Grote Marktstraat.

De led-schermen zijn het eerste resultaat van een langjarige samenwerking tussen ASR Real Estate en Ngage Media, en is tot stand gekomen met medewerking van de gemeente Den Haag. De komst van dit omvangrijke schermen stelt adverteerders in staat de bezoekers van de drukste winkelstraat in de binnenstad van Den Haag, een extra impuls te geven vlak voor het moment van aankoop. Het wekelijkse bereik telt een kleine half miljoen passanten. 

Passage neerzetten als stijlicoon

Mandy van Dijken-Mouthaan, asset manager Shopping Centers van ASR Real Estate: ‘De innovatieve technologie die gebruikt wordt voor het spektakel op de gevel, stelt ons in staat het gedachtengoed van architect Bernard Tschumi verder vorm te geven. Het doel is om De Passage in de binnenstad van Den Haag te positioneren als stijlicoon. Het scherm is een prachtig resultaat van een jarenlange samenwerking tussen Ngage Media en ASR.’

Stan Thijssen, managing partner van Ngage Media: ‘We zijn erg verheugd op deze aanvulling binnen ons portfolio. Middels deze ambient mediagevel lichten we als het ware bijna letterlijk De Passage op ten opzichte van de rond omliggende retail. We willen ASR Real Estate en de gemeente Den Haag bedanken voor het afgegeven vertrouwen in deze innovatieve, niet-dagelijkse invulling van de publieke locatie.’

Oudste winkelpassage van Nederland

De Passage bevat onder meer de oudste winkelpassage van Nederland, inmiddels een gewaardeerd Unesco-monument. In een prachtige setting van arcades, glazen koepels, loopbruggen en bewerkte gevels vind je er chique winkels, gezellige horecagelegenheden en een hotel. De nieuwe winkelpassage is ontworpen door Bernard Tschumi. Deze architect heeft dit spectaculaire, nieuwe deel van De Passage licht en open ontworpen. Net als het historische deel heeft ook de Nieuwe Haagse Passage een hoge, glazen kap. Maar dan anno nu. De mooie Hollandse luchten die je hierdoor ziet, worden als het ware geprojecteerd op de gevels van de winkels. Ook de imposante entree aan de Grote Marktstraat ‘weerspiegelt’ de lucht en de wolken.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken