NPO Radio 2 best beluisterd in 2018

NPO Radio 2 best beluisterd in 2018
  • Media
  • 22 jan 2019 @ 10:35
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • LuistercijfersBereikRadio

NPO Radio 2 is met een gemiddeld luistertijd-aandeel van 12,7 procent de best beluisterde radiozender van Nederland in 2018. De publieke zender groeit ten opzichte van 2017 ruim 10 procent en behaalt het hoogste cijfer sinds 1992.

De laatste twee maanden van het jaar scoorde Radio 2 zelfs een luistertijdaandeel van 16,9 procent, met name dankzij de Top-2000.

Het totale luistertijdaandeel van NPO Radio 1, 2, 4, 5 en NPO 3FM is eveneens gestegen: van 29,2% in 2017 naar 29,8% vorig jaar. NPO Radio 5 behaalt met een luistertijdaandeel van 4% het hoogste jaarcijfer ooit. NPO Radio 4 heeft met 2,4% het beste jaargemiddelde sinds 1994. Ook NPO Radio 1 groeit ten opzichte van 2017 en komt uit op 7,9%. NPO 3FM behaalt over 2018 een gemiddeld luistertijdaandeel van 2,8%.

Jurre Bosman, directeur Audio NPO: 'We zijn onze circa 5,8 miljoen wekelijkse luisteraars dankbaar dat ze op alle mogelijke manieren blijven afstemmen op onze zenders. Naast de FM en de kabel zijn dat steeds vaker onze apps en DAB+. Daarbij zijn we extra trots op NPO Radio 2, het afgelopen jaar de best beluisterde radiozender van Nederland. In 2019 blijven we het publieke audio-aanbod verder ontwikkelen. Zo komt bij verschillende zenders een groot aantal nieuwe podcasts beschikbaar.'

Vandaag werden de NLO-cijfers bekend over de maanden november en december, waarin Radio 2 traditiegetrouw zijn piek beleeft met de Top-2000. Zie het overzicht van alle zenders hieronder.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken