Prins Bernhard Junior koopt Mediapark
- Media
- 9 jan 2019 @ 09:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkMediaTelevisie
- 9 jan 2019 @ 09:28
- Jeroen Mirck
Het Mediapark in Hilversum wisselt van eigenaar. Vastgoedbedrijf Pinnacle heeft het 'mediahart' van Nederland gekocht van de Britse investeerder Europa Capital. Een belangrijke investeerder is Prins Bernhard Junior, beter bekend als de 'pandjesprins'.
Europa Capital wilde al een paar jaar lang af van het Mediapark, dat ruim 150.000 vierkante meter bedrijfsruimte telt en waar tv-studio's en omroepen als RTL Nederland, NOS, Talpa en de VPRO zijn gevestigd. Er werken pakweg zesduizend mensen.
Hoeveel Pinnacle voor de grond en de gebouwen heeft betaald, is onbekend. Het vastgoedbedrijf wil geen commentaar geven op de deal.
Vernieuwing van Mediapark
De Hilversumse wethouder Wimar Jaeger (Media) zegt tegen persbureau ANP blij te zijn dat er nu een einde komt aan de onzekerheid rond de eigendom van het Mediapark, en uit te kijken naar een goede samenwerking met de nieuwe eigenaar.
Een onlangs ontwikkelde toekomstvisie moet er voor zorgen dat het Mediapark ook een levendige campus voor digitale media wordt. Het Mediapark ondervindt daarbij concurrentie van andere locaties. Zo kozen Viacom en SBS Broadcasting voor Amsterdam.
Prinselijke entrepreneur
Prins Bernhard Junior werd met zijn zakenpartners actief in het vastgoed nadat zij het internetbedrijf Clockwork hadden verkocht. Via hun vastgoedbedrijf Pinnacle investeren zij onder meer in woningbouw. Zo is het bedrijf betrokken bij de ombouw tot appartementen van de voormalige ING-kantoren bij het Amsterdamse Westerpark.
Ook op eigen kracht investeert Bernhard in oudere panden in de hoofdstad. Vorig jaar werd bekend dat hij een van de grootste vastgoedeigenaren van Amsterdam is. Ook is hij eigenaar van het racecircuit in Zandvoort.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing