Prins Bernhard Junior koopt Mediapark

Prins Bernhard Junior koopt Mediapark
  • Media
  • 9 jan 2019 @ 09:28
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkMediaTelevisie

Het Mediapark in Hilversum wisselt van eigenaar. Vastgoedbedrijf Pinnacle heeft het 'mediahart' van Nederland gekocht van de Britse investeerder Europa Capital. Een belangrijke investeerder is Prins Bernhard Junior, beter bekend als de 'pandjesprins'.

Europa Capital wilde al een paar jaar lang af van het Mediapark, dat ruim 150.000 vierkante meter bedrijfsruimte telt en waar tv-studio's en omroepen als RTL Nederland, NOS, Talpa en de VPRO zijn gevestigd. Er werken pakweg zesduizend mensen.

Hoeveel Pinnacle voor de grond en de gebouwen heeft betaald, is onbekend. Het vastgoedbedrijf wil geen commentaar geven op de deal.

Vernieuwing van Mediapark

De Hilversumse wethouder Wimar Jaeger (Media) zegt tegen persbureau ANP blij te zijn dat er nu een einde komt aan de onzekerheid rond de eigendom van het Mediapark, en uit te kijken naar een goede samenwerking met de nieuwe eigenaar.

Een onlangs ontwikkelde toekomstvisie moet er voor zorgen dat het Mediapark ook een levendige campus voor digitale media wordt. Het Mediapark ondervindt daarbij concurrentie van andere locaties. Zo kozen Viacom en SBS Broadcasting voor Amsterdam.

Prinselijke entrepreneur

Prins Bernhard Junior werd met zijn zakenpartners actief in het vastgoed nadat zij het internetbedrijf Clockwork hadden verkocht. Via hun vastgoedbedrijf Pinnacle investeren zij onder meer in woningbouw. Zo is het bedrijf betrokken bij de ombouw tot appartementen van de voormalige ING-kantoren bij het Amsterdamse Westerpark.

Ook op eigen kracht investeert Bernhard in oudere panden in de hoofdstad. Vorig jaar werd bekend dat hij een van de grootste vastgoedeigenaren van Amsterdam is. Ook is hij eigenaar van het racecircuit in Zandvoort.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken