Rotterdam verlengt deal met JCDecaux

Rotterdam verlengt deal met JCDecaux
  • Media
  • 16 jan 2019 @ 10:34
  • 6341 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalReclameOutdoor

Rotterdam heeft zijn vrijstaande reclame-vitrines opnieuw aan JCDecaux vergund. Per 1 februari 2019 gaat het nieuwe contract in met de havenstad.

De positie van JCDecaux in de Randstad wordt met dit mupi-contract verstevigd. De exploitant wrijft zich namelijk in de handen vanwege zichtlocaties op de centra van de drie grootste steden van Nederland: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Met in Amsterdam en Rotterdam zowel een mupi- als abri-netwerk.

In 2015 introduceerde JCDecaux digitale displays op straat in Amsterdam. Deze 'digitale full-motion displays' in de hoofdstad blijken succesvol. Ze bieden de stad door de hoge attentiewaarde tal van mogelijkheden voor gemeentelijke communicatie en voor lokale- en culturele uitingen.

Uitbreiding mupi-netwerk

Het succes in Amsterdam heeft er volgens JCDecaux toe bijgedragen dat Den Haag en Utrecht in de uitvraag van recente reclame-concessies, ruimschoots mogelijkheden hebben geboden voor full-motion digitaal adverteren. Een voorbeeld dat de gemeente Rotterdam heeft gevolgd. Rotterdam krijgt zendtijd op de displays en kan daarmee de kansen van digitaal full-motion adverteren optimaal benutten.

Met dit contract (looptijd elf jaar) verzekert JCDecaux zijn adverteerders van de beste zichtbaarheid in de drie grootste steden van Nederland.

Alle mupi’s, zowel analoog als digitaal, sluiten op elkaar aan in ontwerp en worden uitsluitend op A-locaties in de stad geplaatst. Het nationale digitale aanbod van JCDecaux wordt met dit Rotterdamse contract verder uitgebreid. Het contract biedt ruimte voor 242 (digitale) displays van 2 m2, waarvan op zeker 52 displays full motion adverteren is toegestaan. Daarnaast bieden wel 78 displays van 6,5 m2 ruimte voor de uitbreiding van het Avenue-netwerk.

Foto boven: Jeroen Mirck (Flickr/CC). Foto onder: JCDecaux.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken