Financiële topvrouw Jet Roos verruilt eBay voor Talpa
- Media
- 22 feb 2019 @ 10:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieMediaPersonaliaE-commerce
- 22 feb 2019 @ 10:46
- Jeroen Mirck
Jet Roos is de nieuwe CFO van Talpa Network. Ze komt over van eBay, waar zij behalve CFO van eBay Classifieds Group Benelux (Marktplaats, 2ehands) tijdelijk ook 'acting CEO' was van deze bedrijfstak.
Op 18 maart treedt Roos toe tot de Raad van Bestuur van Talpa, dat zich tegenwoordig afficheert als 'mediatech-bedrijf'. John de Mol, al veel langer bezig met een tv-bedrijf Talpa Media dat hij enkele jaren geleden verkocht aan het Britse ITV, lanceerde Talpa Network ruim een jaar geleden.
Compleet nieuwe directie
Eerder kondigde Talpa Network al aan dat de huidige CFO Shashi Baboeram Panday ervoor heeft gekozen om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media. Tot op heden combineert hij beide functies. Met de aanstelling van Roos zit er straks weer een complete raad van bestuur van Talpa Network, die verder bestaat uit CEO Peter de Mönnink en COO Barry Masclee.
'Met de komst van Jet Roos wordt een cruciale positie binnen het bedrijf ingevuld door iemand die een indrukwekkende loopbaan achter de rug heeft', zegt Pim Schmitz, lid van de Raad van Commissarissen. 'Zij brengt de ervaring mee die wij in het snel veranderende medialandschap van vandaag nodig hebben. Zij brengt internationale ervaring en kent de dynamiek als geen ander. Wij zijn dan ook blij dat juist zij de overstap naar Talpa Network gaat maken en onze directie komt versterken.'
Innovatief mediatech-bedrijf
'Het is een eer toe te treden tot Talpa Network. Een innovatief en ondernemend bedrijf met een sterke visie, een echt Nederlandse speler in een landschap waar wereldspelers concurreren', zegt Jet Roos zelf. 'Een allesomvattend mediatech-bedrijf dat over de verschillende kanalen heen bereikbaar is voor iedereen in het land. Dit inspireert mij en ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan.'
Talpa Network ging in november 2017 van start. Het bedrijf heeft de ambitie om de consument 24 uur per dag, via alle denkbare mediakanalen, te bedienen met relevante content.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing