Financiële topvrouw Jet Roos verruilt eBay voor Talpa

Financiële topvrouw Jet Roos verruilt eBay voor Talpa
  • Media
  • 22 feb 2019 @ 10:46
  • 15543 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisieMediaPersonaliaE-commerce

Jet Roos is de nieuwe CFO van Talpa Network. Ze komt over van eBay, waar zij behalve CFO van eBay Classifieds Group Benelux (Marktplaats, 2ehands) tijdelijk ook 'acting CEO' was van deze bedrijfstak.

Op 18 maart treedt Roos toe tot de Raad van Bestuur van Talpa, dat zich tegenwoordig afficheert als 'mediatech-bedrijf'. John de Mol, al veel langer bezig met een tv-bedrijf Talpa Media dat hij enkele jaren geleden verkocht aan het Britse ITV, lanceerde Talpa Network ruim een jaar geleden.

Compleet nieuwe directie

Eerder kondigde Talpa Network al aan dat de huidige CFO Shashi Baboeram Panday ervoor heeft gekozen om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media. Tot op heden combineert hij beide functies. Met de aanstelling van Roos zit er straks weer een complete raad van bestuur van Talpa Network, die verder bestaat uit CEO Peter de Mönnink en COO Barry Masclee.

'Met de komst van Jet Roos wordt een cruciale positie binnen het bedrijf ingevuld door iemand die een indrukwekkende loopbaan achter de rug heeft', zegt Pim Schmitz, lid van de Raad van Commissarissen. 'Zij brengt de ervaring mee die wij in het snel veranderende medialandschap van vandaag nodig hebben. Zij brengt internationale ervaring en kent de dynamiek als geen ander. Wij zijn dan ook blij dat juist zij de overstap naar Talpa Network gaat maken en onze directie komt versterken.'

Innovatief mediatech-bedrijf

'Het is een eer toe te treden tot Talpa Network. Een innovatief en ondernemend bedrijf met een sterke visie, een echt Nederlandse speler in een landschap waar wereldspelers concurreren', zegt Jet Roos zelf. 'Een allesomvattend mediatech-bedrijf dat over de verschillende kanalen heen bereikbaar is voor iedereen in het land. Dit inspireert mij en ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan.'

Talpa Network ging in november 2017 van start. Het bedrijf heeft de ambitie om de consument 24 uur per dag, via alle denkbare mediakanalen, te bedienen met relevante content.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken