Loeki keert niet terug in Ster-blok

Loeki keert niet terug in Ster-blok
  • Media
  • 1 mrt 2019 @ 10:33
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenTelevisieReclame

​Loeki de Leeuw keert voorlopig niet terug op televisie. De bekende reclameleeuw maakte eind januari eenmalig een comeback in het Ster-blok, maar daar blijft het voorlopig bij.

De Ster werd aangemoedigd tot deze comeback door een petitie die was gestart door twee deejays van NPO Radio 2. Binnen een etmaal ondertekenden 20.000 Nederlanders deze oproep. De reclame-organisatie van de Nederlandse Publieke Omroep beloofde de mogelijkheden van een terugkeer van Loeki serieus te onderzoeken, maar komt nu tot de conclusie dat 'de kosten niet opwegen tegen de verwachte baten'.

Digitale Loeki?

Volgens Patricia Sonius (Ster) was het puur een geldkwestie. Het reclamebedrijf kreeg veel ongevraagd advies van Loeki-fans, zoals het digitaliseren van het leeuwtje om zo de kosten te drukken. 

Ook daar is serieus naar gekeken, benadrukte zegsvrouw Sonius, maar de vraag is of de kijkers Loeki ook digitaal weten te waarderen in plaats van als pop. Ook speelden rechtenkwesties een rol en moest er iemand fulltime worden vrijgemaakt voor de programmering van Loeki.

Prominente plaats

Dat Loeki niet terugkeert op televisie betekent niet dat de leeuw uit beeld verdwijnt. Vanwege de vele reacties heeft de Ster besloten Loeki een 'prominentere plaats' te geven, onder meer rondom de naar hem vernoemde reclameprijs.

Loeki onderbrak de Ster-commercials tussen 1972 en 2004. In totaal zijn er meer dan zevenduizend filmpjes met de leeuw gemaakt. De Ster stopte in 2004 met de filmpjes omdat het te duur werd om ze te maken. In zijn comeback-filmpje was Loeki te zien als deejay. Dat specifieke reclameblok trok 1,4 miljoen kijkers.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken