Loeki keert niet terug in Ster-blok
- Media
- 1 mrt 2019 @ 10:33
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenTelevisieReclame
- 1 mrt 2019 @ 10:33
- Jeroen Mirck
Loeki de Leeuw keert voorlopig niet terug op televisie. De bekende reclameleeuw maakte eind januari eenmalig een comeback in het Ster-blok, maar daar blijft het voorlopig bij.
De Ster werd aangemoedigd tot deze comeback door een petitie die was gestart door twee deejays van NPO Radio 2. Binnen een etmaal ondertekenden 20.000 Nederlanders deze oproep. De reclame-organisatie van de Nederlandse Publieke Omroep beloofde de mogelijkheden van een terugkeer van Loeki serieus te onderzoeken, maar komt nu tot de conclusie dat 'de kosten niet opwegen tegen de verwachte baten'.
Digitale Loeki?
Volgens Patricia Sonius (Ster) was het puur een geldkwestie. Het reclamebedrijf kreeg veel ongevraagd advies van Loeki-fans, zoals het digitaliseren van het leeuwtje om zo de kosten te drukken.
Ook daar is serieus naar gekeken, benadrukte zegsvrouw Sonius, maar de vraag is of de kijkers Loeki ook digitaal weten te waarderen in plaats van als pop. Ook speelden rechtenkwesties een rol en moest er iemand fulltime worden vrijgemaakt voor de programmering van Loeki.
Prominente plaats
Dat Loeki niet terugkeert op televisie betekent niet dat de leeuw uit beeld verdwijnt. Vanwege de vele reacties heeft de Ster besloten Loeki een 'prominentere plaats' te geven, onder meer rondom de naar hem vernoemde reclameprijs.
Loeki onderbrak de Ster-commercials tussen 1972 en 2004. In totaal zijn er meer dan zevenduizend filmpjes met de leeuw gemaakt. De Ster stopte in 2004 met de filmpjes omdat het te duur werd om ze te maken. In zijn comeback-filmpje was Loeki te zien als deejay. Dat specifieke reclameblok trok 1,4 miljoen kijkers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing