Runner's World zet covermodel in voor abowerf

Runner's World zet covermodel in voor abowerf
  • Media
  • 22 mrt 2019 @ 15:56
  • 11716 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Influencermarketing

Olympisch atlete Susan Krumins siert deze maand samen met cabaretier Dolf Jansen de cover van Runner’s World. Dat is op zichzelf niet bijzonder. Wel dat Krumins via haar eigen Instagram een speciale abonnee-aanbieding van het loopblad deelt.

Dat is volgens Imo Muller van Runner’s World een noviteit in bladenland: een covermodel inzetten voor de werving van nieuwe abonnees. Influencer marketing is volgens Runner’s World dé manier om een nieuwe doelgroep te bereiken.  ‘Ook wij hebben te maken met een vergrijzend lezersbestand. We weten dat jongere lezers heel veel content online consumeren. Daarop spelen we in door juist via social media onze nieuwe lezers op te zoeken,’ legt Muller uit. ‘En hoe kun je dat beter doen dan deze boodschap over te laten dragen door iemand die de cover siert en een echte ambassadeur voor de loopsport is. Zij straalt liefde voor lopen uit.’

Susan Krumins was vrij in de manier waarop ze de abonnee-aanbieding wilde delen. ‘Wij hebben een speciale aanbieding gemaakt voor haar volgers. De wijze waarop ze dat vervolgens communiceerde was aan haar,’ legt Muller uit. 

Runner’s World is niet de enige titel van het sportcluster van uitgeverij Hearst die abowerf doet via een covermodel. Ook profwielrenner Laurens ten Dam (bijna 130.000 volgers op Twitter) van fietsblad Bicycling heeft zijn volgers getrakteerd op een speciale aanbieding. Net als fitnessgoeroe Joel Beukers (199.000 volgers op Instagram) van Men’s Health.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken