The Correspondent sluit kantoor in New York
- Media
- 27 mrt 2019 @ 13:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineVerdienmodellenJournalistiekMedia
- 27 mrt 2019 @ 13:28
- Jeroen Mirck
The Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, sluit het campagnekantoor in New York. De activiteiten zullen worden gecoördineerd vanuit Amsterdam.
Na een succesvolle crowdfund-actie staat de lancering van de Engelstalige editie ingepland voor 30 september 2019 van start. In de VS was veel aandacht voor de campagne, getiteld 'Unbreaking the news', waardoor bij veel donateurs de indruk was gewekt dat The Correspondent een Amerikaans mediabedrijf zou worden.
Uitgever Ernst-Jan Pfauth reageert via een blog op Medium.com:
'We’ve closed our campaign office in NYC, and we have decided that we won’t open a newsroom in the US for now. We don’t aim to be a national US news organization (we have founding members from more than 130 countries around the world!) but instead want to cover the greatest challenges of our time from a global perspective—in English. For that vision, Amsterdam is as a great place to start.'
Kritiek op vertrek
Ondanks de keuze niet fysiek in Amerika aanwezig te zijn, wil The Correspondent thema’s belichten die daar spelen en van Amerikaanse correspondenten gebruik maken, schrijft Pfauth in reactie op de op social media geuite kritiek dat The Correspondent ineens vertrekt uit de VS.
The Correspondent ontving donaties van 45.888 mensen uit meer dan 130 landen, ter waarde van 2,6 miljoen dollar. Daarmee werd de crowdfunding succesvol afgesloten. Het platform is momenteel op zoek naar een Membership Director, die gaat werken vanuit - inderdaad - Amsterdam.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien
Laatste Nieuws
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center