The Correspondent sluit kantoor in New York

The Correspondent sluit kantoor in New York
  • Media
  • 27 mrt 2019 @ 13:28
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineVerdienmodellenJournalistiekMedia

The Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, sluit het campagnekantoor in New York. De activiteiten zullen worden gecoördineerd vanuit Amsterdam.

Na een succesvolle crowdfund-actie staat de lancering van de Engelstalige editie ingepland voor 30 september 2019 van start. In de VS was veel aandacht voor de campagne, getiteld 'Unbreaking the news', waardoor bij veel donateurs de indruk was gewekt dat The Correspondent een Amerikaans mediabedrijf zou worden.

Uitgever Ernst-Jan Pfauth reageert via een blog op Medium.com:

'We’ve closed our campaign office in NYC, and we have decided that we won’t open a newsroom in the US for now. We don’t aim to be a national US news organization (we have founding members from more than 130 countries around the world!) but instead want to cover the greatest challenges of our time from a global perspective—in English. For that vision, Amsterdam is as a great place to start.'

Kritiek op vertrek

Ondanks de keuze niet fysiek in Amerika aanwezig te zijn, wil The Correspondent thema’s belichten die daar spelen en van Amerikaanse correspondenten gebruik maken, schrijft Pfauth in reactie op de op social media geuite kritiek dat The Correspondent ineens vertrekt uit de VS.

The Correspondent ontving donaties van 45.888 mensen uit meer dan 130 landen, ter waarde van 2,6 miljoen dollar. Daarmee werd de crowdfunding succesvol afgesloten. Het platform is momenteel op zoek naar een Membership Director, die gaat werken vanuit - inderdaad - Amsterdam.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken