The Correspondent sluit kantoor in New York
- Media
- 27 mrt 2019 @ 13:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineVerdienmodellenJournalistiekMedia
- 27 mrt 2019 @ 13:28
- Jeroen Mirck
The Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, sluit het campagnekantoor in New York. De activiteiten zullen worden gecoördineerd vanuit Amsterdam.
Na een succesvolle crowdfund-actie staat de lancering van de Engelstalige editie ingepland voor 30 september 2019 van start. In de VS was veel aandacht voor de campagne, getiteld 'Unbreaking the news', waardoor bij veel donateurs de indruk was gewekt dat The Correspondent een Amerikaans mediabedrijf zou worden.
Uitgever Ernst-Jan Pfauth reageert via een blog op Medium.com:
'We’ve closed our campaign office in NYC, and we have decided that we won’t open a newsroom in the US for now. We don’t aim to be a national US news organization (we have founding members from more than 130 countries around the world!) but instead want to cover the greatest challenges of our time from a global perspective—in English. For that vision, Amsterdam is as a great place to start.'
Kritiek op vertrek
Ondanks de keuze niet fysiek in Amerika aanwezig te zijn, wil The Correspondent thema’s belichten die daar spelen en van Amerikaanse correspondenten gebruik maken, schrijft Pfauth in reactie op de op social media geuite kritiek dat The Correspondent ineens vertrekt uit de VS.
The Correspondent ontving donaties van 45.888 mensen uit meer dan 130 landen, ter waarde van 2,6 miljoen dollar. Daarmee werd de crowdfunding succesvol afgesloten. Het platform is momenteel op zoek naar een Membership Director, die gaat werken vanuit - inderdaad - Amsterdam.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing