Bert Habets weg als topman RTL Group

Bert Habets weg als topman RTL Group
  • Media
  • 2 apr 2019 @ 10:39
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkPersonaliaTelevisie

Bert Habets stapt op als topman van RTL Group, het moederbedrijf van RTL Nederland. Hij vertrekt vanwege 'persoonlijke redenen'. Zijn positie wordt per direct overgenomen door Thomas Rabe, topman van Bertelsmann.

Het vertrek van Habets komt als een verrassing. Hij stapte ruim twee jaar geleden over van Hilversum, waar hij RTL Nederland leidde, naar Luxemburg en was sinds januari 2018 de enige topman van RTL Group. Tot dat moment deelde hij die positie met Guillaume de Posch.

Voor Habets naar het Luxemburgse moederbedrijf ging, was hij sinds 2008 topman van RTL Nederland. Daarvoor was hij financieel bestuurder bij het tv-bedrijf. Hij werkte al sinds 1999 bij RTL.

Opvolger Thomas Rabe was voorzitter van RTL Group's Raad van Commissarissen. Daarnaast is hij ook topman van het Duitse mediabedrijf Bertelsmann, het moederbedrijf van RTL Group. Hij gaat de functies combineren, zo meldt het bedrijf.

Dubbelfunctie voor Thomas Rabe

Dat Rabe de positie van bestuursvoorzitter krijgt, zorgt voor een stoelendans in de RvC van RTL Group. Martin Taylor neemt zijn positie als voorzitter van de RvC over, zijn vice-voorzitterschap komt nu in handen van James Singh.

RTL is een internationaal acterend bedrijf met belangen in zestig televisiezenders, acht streamingplatformen en dertig radiostations. Bertelsmann is ook eigenaar van uitgeverij Penguin Random House en muziekbedrijf BMG. In totaal werken er 117.000 mensen. Vorig jaar boekte het bedrijf een omzet van 17,7 miljard euro.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken