JCDecaux komt met reclame in games

JCDecaux komt met reclame in games
  • Media
  • 2 apr 2019 @ 10:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Om jongeren nog vaker te bereiken, ook als zij niet de deur uit gaan, introduceert JCDecaux mupi’s, abri’s en billboards in games.

Generatie Z wordt volgens de buitenreclamespecialist ook wel de ongrijpbare generatie genoemd. 40% van de grootste wereldmarkten bestaat uit de jongeren binnen deze generatie. Naast een eigen groeiende koopkracht hebben zij ook invloed op de aankopen van hun ouders en verzorgers. Een belangrijke groep voor adverteerders en marketeers en daarom heeft JCDecaux uitgezocht hoe deze generatie het best te bereiken is: via games.

Grand Theft Auto

In samenwerking met Rockstar Games zal JCDecaux vanaf heden het mupi, abri en billboard aanbod uitbreiden naar de virtuele wereld van het spel ‘GTA’. Grand Theft Auto is een bekende serie computerspellen wat veelal gespeeld wordt door jongeren uit Generatie Z. In de toekomst wilt JCDecaux nog meer virtueel straatmeubilair verkopen binnen andere games. Voor nu worden de eerste resultaten van deze samenwerking met Rockstar Games afgewacht.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken