JCDecaux komt met reclame in games
- Media
- 2 apr 2019 @ 10:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 apr 2019 @ 10:52
- Sjaak Hoogkamer
Om jongeren nog vaker te bereiken, ook als zij niet de deur uit gaan, introduceert JCDecaux mupi’s, abri’s en billboards in games.
Generatie Z wordt volgens de buitenreclamespecialist ook wel de ongrijpbare generatie genoemd. 40% van de grootste wereldmarkten bestaat uit de jongeren binnen deze generatie. Naast een eigen groeiende koopkracht hebben zij ook invloed op de aankopen van hun ouders en verzorgers. Een belangrijke groep voor adverteerders en marketeers en daarom heeft JCDecaux uitgezocht hoe deze generatie het best te bereiken is: via games.
Grand Theft Auto
In samenwerking met Rockstar Games zal JCDecaux vanaf heden het mupi, abri en billboard aanbod uitbreiden naar de virtuele wereld van het spel ‘GTA’. Grand Theft Auto is een bekende serie computerspellen wat veelal gespeeld wordt door jongeren uit Generatie Z. In de toekomst wilt JCDecaux nog meer virtueel straatmeubilair verkopen binnen andere games. Voor nu worden de eerste resultaten van deze samenwerking met Rockstar Games afgewacht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing