Karin Swerink van Vogue naar Linda

Karin Swerink van Vogue naar Linda
  • Media
  • 2 apr 2019 @ 11:21
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • TijdschriftenPrintMakersPersonalia

Linda heeft Karin Swerink (50) benoemd tot algemeen hoofdredacteur van het magazine. Ze neemt het stokje over van Jildou van der Bijl. Swerink komt van modetijdschrift Vogue, waar ze nu nog als hoofdredacteur werkzaam is.

Ook was ze in het verleden adjunct-hoofdredacteur van Libelle  en hoofdredacteur van Glamour. Swerink is in haar nieuwe functie, vanaf mei, verantwoordelijk voor alle printtitels van Linda en valt onder Linda de Mol en Jildou van der Bijl, beide creatief directeur van Linda en Net5.

Linda de Mol laat weten: 'We zijn er trots op dat we zo'n geweldige vakvrouw aan ons team kunnen toevoegen. Met haar ervaring heeft Karin bewezen voor alle vrouwen van Nederland mooie bladen te kunnen maken. Zij brengt daarnaast een berg aan kennis mee op het gebied van fotografie. En haar gevoel voor tijdgeest en smaak en haar prettige, nuchtere persoonlijkheid passen goed bij het merk Linda.'

Jildou van der Bijl voegt daaraan toe: 'Nu het mediamerk Linda steeds groter wordt, draag ik vol vertrouwen het algemeen hoofdredacteurschap over aan Karin, die ik ken als bevlogen bladenmaker. We weten zeker dat het magazine bij haar in goede handen is en kijken ernaar uit om met haar samen te werken, zodat Linda en ik onze aandacht kunnen richten op het verder uitbouwen van de merken Linda en Net5.’

Karin Swerink zelf zegt: ‘Met pijn in mijn hart verlaat ik Vogue. Maar Linda is een magisch merk: altijd verrassend, succesvol en niet meer weg te denken uit het Nederlandse medialandschap. Ik kon deze once in a life time opportunity om aan het roer te staan van dit merk als bladenmaker dan ook niet voorbij laten gaan.’

 

Beeld door Paul Bellaart.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken