New Skool Media hervormt sales-organisatie
- Media
- 6 apr 2019 @ 11:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - UitgeversTijdschriftenSales
- 6 apr 2019 @ 11:19
- Jeroen Mirck
New Skool Media heeft de sales-activiteiten van OneBusiness (Elsevier), Columbus Travel en New Skool Exploitatie onder in één saleshuis. De uitgever noemt dit de 'House of Communities'-strategie.
Het doel van deze strategie is om ‘fans’ binnen de achttien NSM-merken ('communities') meer te verbinden met de titels en elkaar. Het portfolio omvat onder meer communities van motorrijders, wandelaars, beleggers, kookfanaten, ondernemers en royalty-watchers.
Portfolio-brede aanpak
Sales director Sam Bremer (midden op foto, voorheen werkzaam voor CBS, TMG en Dasym) is in januari begonnen een portfolio-brede salesorganisatie neer te zetten. 'Wij vertegenwoordigen achttien individueel sterke titels, maar die titels kunnen ook elkaar versterken in een optimale mediamix. Daarbij zorgt de hoge betrokkenheid van de community-leden voor een goede overdracht van de boodschap van de adverteerder. Onze merken staan via touchpoints zoals print, online, video, podcast, social en events direct in contact met hun fans.'
Overigens blijft NSM ook in de nieuwe opzet van de salesorganisatie voor een aantal titels samenwerken met Value Zipper.
New School Studio
Met deze portfolio-brede strategie wordt het voor veel adverteerders interessant om New Skool Media in te zetten, vanwege de combinatie van hoge selectiviteit én hoog bereik. Daardoor was het ook een logische stap om New Skool Studio te lanceren.
'Adverteerders hebben behoefte om consumenten met relevante content te bereiken', vertelt Olivier Fornier (rechts op foto), de manager Brand Partnerships die voorheen werkte voor Sanoma en CS Digital Media. 'Bij New Skool Studio werken wij vanuit de communicatie-doelstelling naar een strategie en concept. Vervolgens creëren wij vanuit het concept contentverhalen die op de desbetreffende platforms in de eigen look & feel (native) worden gepubliceerd.'
De eerste campagnes en producties van New Skool Studio zijn achter de schermen al op deze wijze tot stand gekomen. Onno Dekker, Client Service Manager (links op foto): 'Gedurende de campagne wordt indien nodig geoptimaliseerd om zo de beste performance te leveren. De eerste campagnes zijn al gerealiseerd voor Binck Bank, Pink Lady en NBBS Reizen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing