Philippe Remarque journalistiek directeur Persgroep

Philippe Remarque journalistiek directeur Persgroep
  • Media
  • 19 apr 2019 @ 10:27
  • 11991 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DagbladenDigitaalUitgeversJournalistiek

Philippe Remarque wordt begin september journalistiek directeur van De Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers. Een belangrijke opdracht is digitalisering.

Remarque, nu nog hoofdredateur van de Volkskrant, maakt in zijn nieuwe rol deel uit van de groepsdirectie van De Persgroep. De uitgeverij vindt het belangrijk dat de journalistiek op alle niveaus van de organisatie is vertegenwoordigd. Door deze benoeming stopt Remarque na ruim negen jaar bij de Volkskrant. De procedure voor het benoemen van de nieuwe hoofdredacteur wordt op korte termijn in gang gezet.

Naast journalistiek directeur wordt Remarque tevens directeur-uitgever van de titels de Volkskrant, Trouw en Het Parool in Nederland. Erik van Gruijthuijsen, nu directeur journalistiek van de Persgroep Nederland, wordt directeur-uitgever van ADR Nieuwsmedia, de groep met AD, zeven regionale titels en videobedrijf MyChannels.

Open geest

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep BeNe: 'Philippe heeft de Volkskrant de afgelopen negen jaar uitstekend geleid. Met een open geest, frisse inhoud en vormgeving en nieuwe digitale producten is de Volkskrant klaar voor de toekomst. Het resultaat is een groeiend aantal lezers. Wij zijn hem daar zeer dankbaar voor. In zijn nieuwe rol hoop ik vooral dat Philippe ons inhoudelijk blijft prikkelen, zoals hij dat altijd heeft gedaan. Wij moeten altijd de beste journalistieke kwaliteit bieden. Dat is onze kern. Waar de consument ons ook treft. Philippe kan ons met zijn talent daar enorm mee vooruit helpen.'

Philippe Remarque: 'Ik ben verheugd dat de Persgroep een journalist in de directie benoemt en vereerd dat zij vertrouwen in mij stelt. Ik heb veel zin in mijn nieuwe werk. Het is de taak van onze generatie om de journalistiek het digitale tijdperk in te loodsen, met behoud van inhoud en kwaliteit. De uitgever speelt daarbij een cruciale rol, heb ik gemerkt. Ik wil met de redacties de kansen van de digitalisering grijpen, valkuilen vermijden en nieuwe wegen inslaan. Door ICT, data en journalistiek slimmer te combineren, wil ik bijdragen aan de groei van het aantal lezers.'

De Persgroep is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Independer, Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder.nl, Sportnieuws, Hardware.info en Tweakers. De Persgroep is tevens uitgever van meer dan 140 huis-aan-huiskranten.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken