Vogue viert 100e editie met Doutzen Kroes
- Media
- 9 apr 2019 @ 13:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenJournalistiekTijdschriften
- 9 apr 2019 @ 13:58
- Jeroen Mirck
Het 100e nummer van Vogue Nederland, wordt in mei passend gevierd met topmodel Doutzen Kroes op de cover - haar achtste Vogue-cover - en vier grote interviews.
Hoofdredacteur Karin Swerink, die overstapt naar Linda, over haar allerlaatste nummer: 'We besloten snel om onze verjaardag te vieren door niet terug maar vooral vooruit te kijken. Daarom laten we in vier grote interviews vier van de leukste vrouwen van het moment uitgebreid aan het woord over hun leven, hun succes en hun visie op de wereld. Dat zijn programmamaker Nadia Moussaid, beauty-fenomeen Nikkie de Jager, actrice Rifka Lodeizen en Doutzen Kroes zelf, in New York gefotografeerd door Daniel Jackson.'
Roem en bereik
Kroes gebruikt haar roem en bereik op social media het liefst voor iets positiefs, vertelt ze in Vogue. 'Ik realiseerde me dat ik de connecties die ik de afgelopen jaren heb gemaakt nu kan inzetten voor iets goeds. Vroeger dacht ik weleens: waarom doe ik dit werk eigenlijk? Maar nu ben ik echt blij dat ik mijn stem kan gebruiken. Dáárom doe ik dit werk.'
Moussaid, Lodeizen en De Jager
Nadia Moussaid, die als vervanger van Eva Jinek veel lof kreeg, is voor Vogue gefotografeerd door Wendelien Daan. 'Zeg dat je me grappig vindt, of intelligent, of aardig. Maar knap? Dat is toch geen verdienste. Als een jongen dat vroeger als openingszin gebruikte was ik beledigd. Zó oppervlakkig.'
Actrice Rifka Lodeizen, die een hoofdrol heeft in de eerste Nederlandse Netflix-serie, is vastgelegd door Dana Lixenberg. 'Ik wil verbinding zoeken met de kijker en dat gebeurt vooral in het meest kwetsbare moment. Daarom ben ik ook zo tegen ijdelheid, omdat kwetsbaarheid altijd klein is, en lelijk, met snot of angst.'
Nikkie de Jager, beter bekend als Nikkie Tutorials, verscheen eveneens voor de lens van Lixenberg. 'We waren op vakantie op de camping, waar ons buurmeisje felblauwe oogschaduw op had. Ze was superknap, populair en een stuk ouder dan ik. Ik dacht: ik wil dat ook, want dan ben ik net zo cool en hip en gewild als zij. Toen al voelde en zag ik wat make-up met je kan doen. Er ging voor mij een betoverende aantrekkingskracht vanuit.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing