e-Drivers.com en DPG Media werken samen

e-Drivers.com en DPG Media werken samen
  • Media
  • 24 mei 2019 @ 10:51
  • 10406 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Online

Het platform voor EV-auto’s e-Drivers.com en DPG Media gaan content delen. AutoTrack levert dagelijks het verse aanbod te koop staande elektrische auto’s aan e-Drivers.com. AD Auto krijgt de beschikking over content van e-Drivers.com

Het platform voor e-Mobility trekt naar eigen zeggen sinds de live gang op 22 oktober jl. 400.000 unieke bezoeken per maand. Met een sterk toenemende interesse van de consument voor e-Mobility, Haagse regelgeving die de aanschaf en het rijden van een elektrische auto stimuleert en een forse toename van het aantal (beter betaalbare) EV’s, staan alle seinen voor e-Drivers.com op groen.

Kennis en content

Werner Budding, mede-initiator van e-Drivers.com: ‘Met het grote mediaconcern, waar titels als Algemeen Dagblad, Trouw, Volkskrant, Qmusic, AD.nl, AutoTrack en een groot aantal regionale dagbladen bij horen, is e-Drivers.com een samenwerking aangegaan. Dit resulteert in het delen van kennis en content uitwisseling. Zo zullen de e-Drivers e-Colleges, de bekende studiogesprekken waarin EV-vraagstukken het onderwerp zijn, op o.a. AD.nl Auto en de regionale dagbladen in een speciaal elektrisch rijden dossier worden gepubliceerd. Net als de video’s van beursverslagen en nieuwe elektrische auto’s. Op e-Drivers.com is de tool e-occasions per direct actief. Hier zijn alle gebruikte elektrische auto’s te vinden. Het grote aanbod is afkomstig van AutoTrack, dat onderdeel uitmaakt van de Persgroep.’

Kosten EV rijden

Op het platform e-Drivers.com is dagelijks nieuws te vinden over elektrische auto’s en de wereld daar omheen. Een van de mogelijkheden is de ‘e-Drivers check’ waarin alle kosten van een elektrische auto worden vergeleken met die van een brandstof- en hybride-auto. Niek Schenk, content director automotive van de Persgroep Nederland: ‘Hoewel het elektrisch rijden op dit moment nog maar een kleine rol speelt, zal het de komende jaren een hoofdrol spelen in de mobiliteit. Met onder meer de autoredactie van het AD en ons automobiliteitsplatform AutoTrack volgen we de ontwikkelingen op de voet en willen we de particuliere en zakelijke rijder zo veel en zo goed mogelijk informeren en adviseren. De uitwisseling van artikelen en video’s met e-Drivers.com helpt daaraan mee.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken