John Olivieira leidt Publieke Omroep Amsterdam

John Olivieira leidt Publieke Omroep Amsterdam
  • Media
  • 22 mei 2019 @ 00:50
  • 9364 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisiePersonaliaJournalistiekMedia

John Olivieira is aangesteld als interim-bestuurder van de Publieke Omroep Amsterdam (POA), waar AT5, Salto en de Amsterdamse editie van FunX onder vallen. AT5 riskeert zijn licentie kwijt te raken.

Olivieira neemt door de aanstelling automatisch zitting in de directie van AT5. Hij doet dat naast David Vink, die tevens verantwoordelijk is voor NH Media.

'Vanuit POA streven we naar een meer transparante en simpele organisatiestructuur', stelt Jef Hofland, voorzitter Raad van Toezicht van POA. 'De nieuwe interim-bestuurder krijgt als taak mee om POA met al haar merken klaar te maken voor de toekomst. Maar ook om de samenwerking met NH Media te optimaliseren en transparanter te maken.'

De RvT ziet in Olivieira een 'uitstekende kandidaat om hierin te ondersteunen'. Hofland: 'Uitgangspunt bij de aanstelling is om aan de wens van de gemeente Amsterdam gehoor te geven de leden van de raad een afspiegeling te laten zijn van de veelzijdigheid van bewoners van de stad.' 

Governance regelen

John Olivieira laat weten erg uit te kijken naar de samenwerking met de mensen achter de merken Salto, FunX, Concertzender en AT5. 'Eén van mijn opdrachten is om de governance en organisatiestructuur goed te regelen en AT5 en Salto toekomstbestendig te maken. Ik geloof sterk in verbinden en samenwerken. AT5 is een fantastisch merk met een mooi platform, dat wat mij betreft meer aandacht mag krijgen.' 

Olivieira werkte eerder onder andere voor MTV Networks en Sanoma. Hij is partner van journalistiek blockchain-platform Publicism. De afgelopen twee jaar werkte hij als strategisch consultant bij NDC Mediagroep.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken