Nieuw magazine De Liefde: 'Vraagstukken liefde heel relevant'
- Media
- 21 mei 2019 @ 11:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 21 mei 2019 @ 11:51
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag, dinsdag 21 mei, lanceert uitgeverij Credits Media De Liefde. Een nieuw blad over liefde en relaties. De missie van De Liefde is lezers informatie en inspiratie bieden zodat ze meer uit hun liefdesrelatie kunnen halen.
Denkers en deskundigen delen hun ideeën en inzichten om de complexiteit van de liefde te ontrafelen. En De Liefde bevat herkenbare, ontroerende verhalen van onder meer Huub Stapel, Dimitri Verhulst en Victoria Koblenko.
Raad van 3
Het magazine bevat bovendien een vragenrubriek met een wijze Raad van 3 die vragen over de liefde beantwoord. Het zijn kwesties van simpele aard als ‘mijn vriend heeft een heel andere smaak qua inrichting dan ik’ tot de meer serieuze topics als ‘mijn man is veranderd in een boomknuffelaar’ tot ‘ik heb seksfantasieën over mijn collega’s.’ Verder 10 tips over samengestelde gezinnen en een heuse relatietest. Hoofdredacteur is Ruud Hollander. Hij maakte zes jaar geleden ook een blad over de liefde, maar dat was gericht op een jongere doelgroep. Het nieuwe blad richt zich op vrouwen van 35 jaar en ouder. Hollander was eerder hoofdredacteur van titels als Rails, Psychologie Magazine, Happinez, Hollands Diep en Vrij Nederland.
Marketing
Danielle Wiersema is marketeer bij uitgever Credits Media die het blad uitgeeft. We bellen haar met de volgende vragen.
Best stoer om nu een blad te lanceren. Wat is de startoplage? Hoe zijn de verwachtingen?
‘De startoplage is 40.000. De verwachtingen zijn positief, zowel bij ons als bij Aldipress. Het is best ambitieus, maar wij denken met dit blad een mooie bijdrage aan het schap te geven. En wij hebben met Ruud Hollander natuurlijk een zeer ervaren en inspirerende hoofdredacteur. Bovendien denken wij dat vraagstukken zoals in de liefde juist nu relevant zijn en dat er veel interesse in is.’
Waar is het blad te koop? Hoe ziet jullie marketing er in grote lijnen uit?
‘Het blad wordt heel breed uitgezet, in food en non-food, en wordt ondersteund met instore promoties. Daarnaast is er een mooie promo van het blad gemaakt die momenteel gedeeld wordt via instagram en facebook. Like & deel met de hashtag #deliefdemag en maak kans op 2 premiumtickets van Thalys naar Parijs, de stad van de liefde!’
De Liefde verschijnt dit jaar nog een keer (in november) en vanaf volgend jaar vier keer. De verkoopprijs is € 5,95.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing