The Correspondent: 'We screwed up'

The Correspondent: 'We screwed up'
  • Media
  • 1 mei 2019 @ 01:22
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommunityMediaUitgeversNieuwsmediaJournalistiek

De uitgever van De Correspondent is diep door het stof gegaan na massale kritiek op het niet openen van een kantoor in New York voor de internationale versie van het mediaplatform. In stevige bewoordingen: 'We screwed up.'

De excuusbrief, te lezen op Twitter, is gericht aan leden, medewerkers en ambassadeurs van The Correspondent. Velen van hen voelen zich misleid na de crowdfunding van afgelopen december. Daarbij werd sterk de indruk gewekt dat het medium zich in de VS zou vestigen en zich ook nadrukkelijk op dat land zou gaan richten, met de presidentiële verkiezingen in aantocht.

Gevoel van verraad

In maart werd duidelijk dat The Correspondent geen permanent Amerikaans kantoor opent in New York. De focus bleek ook gericht op het bredere Engelstalige taalgebied. De redactie gaat gewoon vanuit Amsterdam werken. Dat ontlokte de eerste Amerikaanse medewerker Zainab Shah (die er haar baan bij Buzzfeed voor opgaf) de opmerking dat ze zich 'verraden' voelde.

Uitgever Ernst-Jan Pfauth steekt nu de hand in eigen boezem. Na een radiostilte komt hij met een 'unconditional apology' met als reden dat 'some of our early team members, prominent ambassadors, and members feel misled'. Hij erkent dat er slecht is gecommuniceerd en dat het platform transparanter moet zijn over het opgehaald crowdfunding-bedrag van 2,6 miljoen dollar.

Leden die hun bijdrage aan de crowdfundcampagne willen terugtrekken, krijgen van The Correspondent hun geld terug. The Correspondent zegt te hopen het vertrouwen van leden terug te kunnen winnen.

Lees hier de excuusbrief van The Correspondent

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken