The Correspondent: 'We screwed up'
- Media
- 1 mei 2019 @ 01:22
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommunityMediaUitgeversNieuwsmediaJournalistiek
- 1 mei 2019 @ 01:22
- Jeroen Mirck
De uitgever van De Correspondent is diep door het stof gegaan na massale kritiek op het niet openen van een kantoor in New York voor de internationale versie van het mediaplatform. In stevige bewoordingen: 'We screwed up.'
De excuusbrief, te lezen op Twitter, is gericht aan leden, medewerkers en ambassadeurs van The Correspondent. Velen van hen voelen zich misleid na de crowdfunding van afgelopen december. Daarbij werd sterk de indruk gewekt dat het medium zich in de VS zou vestigen en zich ook nadrukkelijk op dat land zou gaan richten, met de presidentiële verkiezingen in aantocht.
Gevoel van verraad
In maart werd duidelijk dat The Correspondent geen permanent Amerikaans kantoor opent in New York. De focus bleek ook gericht op het bredere Engelstalige taalgebied. De redactie gaat gewoon vanuit Amsterdam werken. Dat ontlokte de eerste Amerikaanse medewerker Zainab Shah (die er haar baan bij Buzzfeed voor opgaf) de opmerking dat ze zich 'verraden' voelde.
Uitgever Ernst-Jan Pfauth steekt nu de hand in eigen boezem. Na een radiostilte komt hij met een 'unconditional apology' met als reden dat 'some of our early team members, prominent ambassadors, and members feel misled'. Hij erkent dat er slecht is gecommuniceerd en dat het platform transparanter moet zijn over het opgehaald crowdfunding-bedrag van 2,6 miljoen dollar.
Leden die hun bijdrage aan de crowdfundcampagne willen terugtrekken, krijgen van The Correspondent hun geld terug. The Correspondent zegt te hopen het vertrouwen van leden terug te kunnen winnen.
Lees hier de excuusbrief van The Correspondent
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- New York
- Amsterdam
- kantoor
- Correspondent
- we screwed up
- excuses
- excuus
- nieuws
- kritiek
- office
- journalistiek
- sorry
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing