Gratis dagblad Metro bestaat 20 jaar
- Media
- 21 jun 2019 @ 07:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DagbladenJournalistiek
- 21 jun 2019 @ 07:38
- Jeroen Mirck
Gratis dagblad Metro bestaat vandaag precies 20 jaar. De TMG-titel viert zijn verjaardag met een speciale Metro-jubileumeditie.
Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven. Inmiddels is Metro uitgegroeid tot een crossmediaal platform met de krant in het OV, de website Metronieuws.nl, de Metro-app en zijn social-mediakanalen. Metro is het enige gratis dagblad dat iedere werkdag in het openbaar vervoer te vinden is en heeft daarmee een unieke positie in het medialandschap.
Speciale Metro-editie
Metro viert zijn verjaardag met een speciale jubileumeditie. Hierin blikt het nieuwsmerk terug met onder andere het allereerste interview dat verscheen, de gekste plekken waar Metro bezorgd werd, de meest iconische voorpagina’s en een interview met columnist Ebru Umar over de geschiedenis van Metro en haar voorganger Theo van Gogh. Ook komen natuurlijk de Metro-fans van het eerste uur aan het woord en worden Metro-lezers gefeliciteerd die deze dag eveneens jarig zijn.
Het delen van nieuws en het betrekken van de lezers zit in het DNA van Metro. Zo was het merk er vroeg bij met het informeren en inspireren van een grote schare fans -zo’n 550.000 inmiddels- via haar social mediakanalen. Ook krijgen de lezers dagelijks een podium in de krant met bijvoorbeeld lezerscolumns en ingezonden foto’s.
Miljoenen lezers crossmediaal
Op Metronieuws.nl komen maandelijks miljoenen bezoekers en mede door het doorgeven van de krant in het OV worden dagelijks 750.000 lezers bereikt (bron: NPM 2019-1). Hiermee is Metro het derde dagblad van Nederland qua bereik.
Yolanda Formanoy, uitgever Metro: 'We zijn er trots op dat we na al die jaren nog als enige gratis dagblad beschikbaar zijn en maandelijks crossmediaal miljoenen mensen bereiken. Onze doelgroep, OV-reizigers die nieuws onderweg consumeren via onze krant, website, app en social mediakanalen, zal de komende jaren alleen maar verder groeien. Dat biedt ons en onze adverteerders des te meer kansen om deze jonge actieve groep mensen vanuit onze unieke positie te bereiken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing