Groeiend Mediahuis husselt directies

Groeiend Mediahuis husselt directies
  • Media
  • 27 jun 2019 @ 17:51
  • 15260 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DagbladenUitgeversPersonalia

De groei van uitgeverij Mediahuis leidt tot verschuivingen en nieuwe benoemingen in directieteams. De laatste expansie betreft de ambitieuze plannen voor de Ierse markt.

Het Mediahuis Group Team dat de lijn uitzet voor de langtermijnvisie van de groep, en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in België en Nederland, ondergaan als gevolg hiervan een aantal wijzigingen.

Sinds het ontstaan van Mediahuis in 2014, groeide de groep uit tot een toonaangevend multimediaal bedrijf. Succesvolle overnames in Nederland van NRC Media (NRC), Telegraaf Media Groep (TMG), Mediahuis Limburg (voorheen Media Groep Limburg) en het digitale mediabedrijf Wayne Parker Kent volgden elkaar op. Recent maakte Mediahuis zijn ambitieuze plannen bekend om verdere geografische groei te realiseren en bracht het een overnamebod uit op het Ierse Independent News & Media plc. (INM). Deze overname kreeg inmiddels de goedkeuring van de Ierse mededingingsautoriteit en de INM aandeelhoudersvergadering waardoor alleen nog de goedkeuring van het Ierse ministerie van Communicatie en de bekrachtiging door het Ierse Hooggerechtshof rest.

Als een gevolg van de snelle expansie van de groep vinden een aantal herschikkingen binnen de Mediahuis directieteams plaats.
Gert Ysebaert, die sinds het ontstaan van Mediahuis als CEO zowel de Belgische als de groepsactiviteiten overziet, zal zich voortaan als CEO Mediahuis Groep toeleggen op het leiden en de verdere ontwikkeling van de groep. Binnen de Belgische organisatie wordt Ysebaert als CEO opgevolgd door Koen Verwee (ex-Telenet en De Persgroep Publishing).
Marc Vangeel, ex-Concentra, voormalig Voorzitter Mediahuis en sinds 2017 CEO TMG, zal samen met gewezen NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch een leidende rol opnemen bij de integratie van INM binnen Mediahuis, zodra de overnametransactie is afgrond en ook de resterende nodige goedkeuringen zijn bekomen. Rien van Beemen neemt de rol van CEO bij TMG op zich. Van Beemen vervulde die rol de afgelopen 7,5 jaar bij NRC. Dominic Stas, sinds 2017 CEO van het Nederlandse Mediahuis Limburg en binnen de Belgische organisatie verantwoordelijk voor de regionale nieuws- en televisiemerken, zal Rien van Beemen als CEO van NRC opvolgen.

Naast CEO Gert Ysebaert, COO Paul Verwilt, CFO Kristiaan De Beukelaer, Algemeen Secretaris Geert Steurbaut, Marc Vangeel, Rien van Beemen, Dominic Stas en Koen Verwee, treden ook Peter Soetens, Chief Digital Officer en Martine Vandezande, Group HR Director, toe tot het Mediahuis Group Team. Dit team coördineert de samenwerking binnen de groep en ontwikkelt de langetermijnstrategie van Mediahuis.
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “Door de snelle groei van Mediahuis de afgelopen jaren en de plannen op de Ierse markt, zijn we een gediversifieerde internationale mediagroep geworden. Na het bekomen van de nodige goedkeuringen voor de overname van INM, zal onze groep meer dan 4.000 werknemers tellen en een omzetcijfer hebben van zo’n miljard euro. Dat maakt het nodig om onze structuur te versterken en een aantal herschikkingen door te voeren. Ik ben trots dat sterke mensen als Marc Vangeel, Dominic Stas en Rien van Beemen kunnen bewegen binnen onze groep. We hebben een topteam dat klaarstaat om Mediahuis verder te brengen. Ikzelf zal mij in de toekomst richten op het leiden van de Mediahuis Groep, een taak die niet langer combineerbaar is met het operationeel aansturen van onze Belgische activiteiten. Ik ben dan ook zeer verheugd om voor Mediahuis België een geschikte opvolger gevonden te hebben in Koen Verwee. Het succes van Mediahuis wordt bepaald door onze mensen en onze digitale innovatiekracht. Beide cruciale succesfactoren zijn nu ook vertegenwoordigd binnen het Mediahuis Group Team. Samenwerking is cruciaal om in deze snel evoluerende sector onze merken verder te ontwikkelen en digitaal te transformeren.”

Op de foto: Gert Ysebaert, CEO aan het hoofd van Mediahuis Groep, en Koen Verwee, benoemd als CEO Mediahuis België.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken