Readly haalt 15 miljoen euro op

Readly haalt 15 miljoen euro op
  • Media
  • 19 jun 2019 @ 08:49
  • 17040 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TijdschriftenStartupMediaApps

Readly, de Europese marktleider op het gebied van digitale tijdschrift-abonnementen, heeft een investering van 15 miljoen euro opgehaald, geleid door het Zweedse nationale pensioenfonds (AP3), Zouk Capital, en Swedbank Robur.

Sinds de oprichting van het Zweedse bedrijf in 2012, is Readly een pionier op de markt voor digitaal tijdschrift-abonnementen door haar gebruikers onbeperkt toegang te bieden tot zowel nationale als internationale tijdschriften van gerenommeerde uitgeverijen. Met hun aanwezigheid in acht belangrijke Europese landen en de VS, genereert Readly al meer dan tweederde van zijn inkomsten buiten Zweden. Het ingezamelde geld zal voornamelijk worden gebruikt om de aanhoudende groei in de huidige Europese markten voort te zetten.

Maria Hedengren, de enkele maanden geleden aangetreden CEO van Readly: 'De uitgevers van tijdschriften zijn nog maar net begonnen met de verplaatsing van offline naar online, en we verwachten dat tijdschriften snel de digitale marktpenetratie zoals die van andere media, zoals film of muziek, zal bereiken. Readly zal deze transformatie van digitale magazines in Europa en daarbuiten blijven leiden. Voor deze volgende stap van onze groei, zijn we erg blij met de voortdurende steun van onze huidige investeerders en nu ook die van ervaren beleggers als "AP3". Dit is voor ons een bewijs van het feit dat we erin geslaagd zijn vertrouwen op te bouwen in ons bedrijfsmodel, ons team en de markt.'

Uitbreiding en groei

In maart 2019 werd het Zweedse bedrijf door Financial Times benoemd in de top-200 van snelstgroeiende bedrijven van Europa. Afgelopen mei lanceerde Readly zijn service in Italië en breidde het portfolio aan tijdschriften verder uit naar 4.000 verschillende titels.

Voor de transactie trad ABG Sundal Collier op als financieel adviseur en global coördinator; Baker McKenzie trad op als juridisch adviseur.

Readly is een digitale service, die zijn gebruikers middels een app ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 4.000 nationale en internationale magazines. De service is snel, makkelijk in gebruik en biedt de gebruiker ongelimiteerd gebruik op tot wel vijf apparaten, zodat het hele gezin leesplezier kan hebben van hetzelfde abonnement.

In 2013 werd Readly opgericht in Zweden. Na de focus op Zweden, Groot-Brittanië, de Verenigde Staten, Duitsland en Italië, richt Readly zich steeds meer op wereldwijde uitbreiding. Eind 2018 lanceerde de service in Nederland. In maart 2019 werd het bedrijf door Financial Times benoemd in de top 200 van snelstgroeiende bedrijven van Europa.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken