Rinke Tjepkema nieuwe hoofdredacteur Vogue Nederland

Rinke Tjepkema nieuwe hoofdredacteur Vogue Nederland
  • Media
  • 12 jun 2019 @ 11:02
  • 17754 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaPrintUitgeversTijdschriften

Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Tjepkema werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift.

Naast de 'reguliere' Vogue gaat ze ook leiding geven aan Vogue Man. Tjepkema laat weten: 'Ik ben opgegroeid met buitenlandse edities van Vogue en droomde altijd van de Nederlandse. Ik ben enorm verheugd en vereerd om de rol van hoofdredacteur op me te nemen en kijk ernaar uit om Vogue relevanter, inclusiever en persoonlijker te maken.'

Tjepkema heeft een master Klinische Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam gevolgd en studeerde Modejournalistiek aan London College of Fashion. Ze werkte onder meer voor Grazia en Glamour voordat ze in 2011 als digital editor werd betrokken bij de lancering van Vogue Nederland. 

Nieuwe generatie

Vogue is een titel van de internationale uitgeverij Condé Nast en wordt onder licentie uitgegeven door Hearst Netherlands. Karina Dobrotvorskaya, executive director of editorial development bij deze uitgeverij, laat weten: 'Rinke is een Vogue-vrouw in hart en nieren. Ze is de perfecte nieuwe generatie multimedia hoofdredacteur met het de juiste kennis van de Vogue-lezer.'

Lees ook: Karin Swerink van Vogue naar Linda

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken