Rinke Tjepkema nieuwe hoofdredacteur Vogue Nederland
- Media
- 12 jun 2019 @ 11:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaPrintUitgeversTijdschriften
- 12 jun 2019 @ 11:02
- Lucas Boon
Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Tjepkema werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift.
Naast de 'reguliere' Vogue gaat ze ook leiding geven aan Vogue Man. Tjepkema laat weten: 'Ik ben opgegroeid met buitenlandse edities van Vogue en droomde altijd van de Nederlandse. Ik ben enorm verheugd en vereerd om de rol van hoofdredacteur op me te nemen en kijk ernaar uit om Vogue relevanter, inclusiever en persoonlijker te maken.'
Tjepkema heeft een master Klinische Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam gevolgd en studeerde Modejournalistiek aan London College of Fashion. Ze werkte onder meer voor Grazia en Glamour voordat ze in 2011 als digital editor werd betrokken bij de lancering van Vogue Nederland.
Nieuwe generatie
Vogue is een titel van de internationale uitgeverij Condé Nast en wordt onder licentie uitgegeven door Hearst Netherlands. Karina Dobrotvorskaya, executive director of editorial development bij deze uitgeverij, laat weten: 'Rinke is een Vogue-vrouw in hart en nieren. Ze is de perfecte nieuwe generatie multimedia hoofdredacteur met het de juiste kennis van de Vogue-lezer.'
Lees ook: Karin Swerink van Vogue naar Linda
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing