Kröller-Müller en Interbest laten miljoenenpubliek kennis maken met beeldhouwkunst

Kröller-Müller en Interbest laten miljoenenpubliek kennis maken met  beeldhouwkunst
  • Media
  • 4 jul 2019 @ 00:01
  • 11343 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OutdoorMarketing

Het Kröller-Müller Museum toont in juli en augustus een bijzondere selectie beelden van beroemde beeldhouwers uit de moderne kunstgeschiedenis. Sculpturen die te zien zijn in de tentoonstelling Het begin van een nieuwe wereld worden geprojecteerd op gigantische digitale schermen langs de drukste snelwegen van Nederland.

Zo kunnen miljoenen Nederlanders en buitenlandse bezoekers kennis maken met de ontwikkeling van moderne sculptuur. Dit is niet eerder gedaan in de culturele wereld. In totaal worden 22 kunstwerken, van de ruim 100 tentoongestelde beelden, getoond in evenzoveel uitingen. Komende week zijn de eerste beelden te zien bij knooppunt Diemen A1/A9 en bij Eindhoven knooppunt Leenderheide A2/A67. De eerste 3 seconden zijn geheel voor het kunstwerk, de tweede 3 seconden geven informatie over de tentoonstelling.

Lies Boelrijk, marketingdirecteur Kröller-Müller Museum: ‘Het museum is altijd op zoek naar nieuwe en slimme samenwerkingen. In het grote aanbod van tentoonstellingen van Nederlandse collegamusea is het steeds opnieuw een uitdaging om met creatieve concepten op te vallen. Met een innovatieve tentoonstelling langs de snelweg, die Interbest mogelijk maakt, lukt dit zeker.’

Meindert van den Heuvel, directeur Interbest: ‘Dit is wat we graag doen en waar we goed in zijn. Samen met merken en bureaus zaken uitvergroten en spraakmakend maken. En met een gegarandeerd miljoenenpubliek in de zomer op de snelwegen wordt de tentoonstelling en het Kröller-Müller Museum zichtbaarder dan ooit. En dat verdient het mooiste museum van Nederland.’
De creatie van deze bijzondere campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Interbest en Outatime Consultancy.

Over Het begin van een nieuwe wereld
Het begin van een nieuwe wereld, laat de ontwikkeling van de moderne sculptuur zien, door de ogen van Bram Hammacher, directeur van het Kröller-Müller Museum van 1948 tot 1963. Hammachers grote droom was de verwezenlijking van een beeldentuin. In 1961 is het zover. Onder grote internationale belangstelling wordt de tuin geopend. Vanaf dit moment is het Kröller-Müller een van de meest toonaangevende in de wereld.

In Het begin van een nieuwe wereld zijn werken van onder anderen Alexander Archipenko, Jean Arp, Antoine Bourdelle, Raymond Duchamp-Villon, Julio Gonzalez, Barbara Hepworth, Jacques Lipchitz, Marino Marini, Henry Moore, Constant Permeke, Auguste Rodin en Ossip Zadkine te bewonderen. De tentoonstelling loopt tot 29 september 2019.
(PvWK)


Impressie knooppunt Diemen A1/A9

Over het Kröller-Müller Museum
'Het Kröller-Müller Museum is het levenswerk van Helene Kröller-Müller. Tussen 1907 en 1922 koopt zij bijna 11.500 kunstwerken: één van de grootste privécollecties van de 20e eeuw. Met bijna 90 schilderijen en ruim 180 tekeningen bezig het museum de op een na grootste Van Gogh verzameling ter wereld. Het museum ligt midden in het Nationale Park De Hoge Veluwe en trekt jaarlijks bijna 400.000 bezoekers uit binnen- en buitenland.'

(bron: KMM)

Over Interbest
'Interbest is marktleider in digitale- en conventionele snelwegreclame; groot formaat billboards bij de drukste knooppunten in Nederland. Een landelijk netwerk van 200 conventionele en digitale billboards realiseert dagelijks meer dan 14.000.000 contacten, goed voor ruim 50% van de Nederlandse koopkracht.'

(bron: Interbest)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken